Grywalizacja w branży spożywczej. Merryfield z nową funkcją


26.02.2024
Julia Walczak
0
ostatnia aktualizacja: 26.02.2024

Spis treści

  1. Merryfield i Earth Fare
  2. Grywalizacja w handlu: Rosnący trend

Amerykańska sieć supermarketów Earth Fare dołącza do innych detalistów, którzy wykorzystują grywalizację do zachęcenia klientów do zakupów. Do aplikacji Merryfield wprowadzono nową funkcję, która umożliwia konsumentom zdobywanie punktów m.in. poprzez rozwiązywanie quizów i ankiet dotyczących zdrowego odżywiania.

Nowa funkcja Micro-Moments w aplikacji Merryfield to najnowszy dodatek do programu „Learn & Earn”. Ma edukować konsumentów i pozwalać im na dodatkowe oszczędności. Earth Fare podąża za trendem grywalizacji w handlu. W Polsce tym tropem próbuje iść m.in. Żabka czy Lisek.App.

Merryfield i Earth Fare

Program „Learn & Earn” aplikacji Merryfield ma wynagradzać konsumentów za dokonywanie zdrowych wyborów żywieniowych. Earth Fare (sieć ekologicznych supermarketów) to pierwsza firma, która zdecydowała się na dołączenie do programu. Najnowszym efektem współpracy organizacji jest nowa funkcjonalność aplikacji – Micro-Moments.

Nowa opcja ma sprawić, że każde zakupy w Earth Fare będą się wiązać nie tylko z zapełnieniem koszyka, ale także z zapoznaniem się z historią różnych produktów. Funkcja ma pomóc klientom podejmować poinformowane i odpowiedzialne decyzje zakupowe.

Sprawdź jakie są najlepsze aplikacje do zamawiania zakupów przez internet

Gra na zakupach: Sposób na przyciągnięcie klientów

Jak dokładnie ma działać nowa funkcja aplikacji? Kupujący może zeskanować kod QR każdego produktu znajdującego się w sklepach Earth Fare. Aplikacja zaprezentuje mu najważniejsze informacje na temat artykułu i ciekawostki. Klient zdobywa punkty dzięki interakcji z quizami, ankietami i filmami znajdującymi się w aplikacji. Punkty można następnie wymieniać na karty podarunkowe do różnych firm np. Nike czy Sephora.

Nowa funkcja ma być okazją do oszczędności i szansą na zdobycie wyjątkowych nagród w postaci bonów. Wprowadza też element grywalizacji i zabawy do codziennej czynności, jaką są zakupy.

Punkty za zdobytą wiedzę

Podstawowym celem programu „Learn & Earn” jest edukowanie konsumentów w kwestii zdrowego żywienia i zachęcanie ich do podejmowania lepszych wyborów zakupowych. Konsumenci mają szansę na zdobywanie dodatkowych punktów dzięki odtwarzaniu informacji o produktach i ich wartościach odżywczych, a także dzięki skanowaniu paragonów w aplikacji.

Wiele etykietek widniejących na produktach może być zwodnicza lub przedstawiać informacje o artykule w sposób mocno stronniczy. Dlatego Merryfield i Earth Fare chcą zapewnić klientom sklepów dostęp do jasnych i rzetelnych treści na ich temat.

Jak zdobywać punkty i zbierać nagrody na Allegro? Spróbuj Payback

Grywalizacja w handlu: Rosnący trend

Grywalizacja staje się coraz bardziej popularnym trendem w wielu branżach, również w handlu. Detaliści odkryli, że dodanie nutki zabawy do procesu zakupowego może znacznie zwiększyć zaangażowanie konsumentów i zachęcić ich do częstszych odwiedzin w sklepie. Wprowadzenie do tego procesu elementów gry sprawia, że klient czuje, że na każdych zakupach zyskuje dodatkową wartość.

Elementy grywalizacji były już wprowadzane przez wiele różnych sieci handlowych i usługowych (np. Sephora, Starbucks) Mogą przyjmować formę zabawy w trakcie zakupów (na żywo) oraz online, i w zróżnicowany sposób zachęcać konsumentów do interakcji. Takie wykorzystanie elementów zabawy może zwiększyć napływ klientów nawet o 700%.

Grywalizacja w handlu: Przykłady polskich sieci

Grywalizacja nie jest obca również sieciom handlowym, które stacjonują w Polsce. Większość sklepów posiada swoje aplikacje i programy lojalnościowe, które same w sobie zawierają niewielkie elementy zabawy (chociażby poprzez zbieranie punktów lojalnościowych).

Świetnym przykładem zaadaptowania mechanizmu gry jest np. Shakeomat Biedronki, który pozwala na zbieranie nowych promocji poprzez potrząsanie telefonem albo możliwość zbierania punktów za podejmowanie konkretnych działań (np. kupienie danego produktu). Jakie sposoby na wykorzystanie elementów gry najbardziej zwróciły naszą uwagę na polskim rynku handlu?

Żabu od Żabki w rozszerzonej rzeczywistości

Jedną z sieci, która w innowacyjny sposób wykorzystuje elementy gry do przyciągnięcia klientów do sklepów, jest Żabka. Aplikacja pozwala oczywiście na zbieranie punktów lojalnościowych i wymianę ich na atrakcyjne nagrody, ale to nie wszystko! Od jakiegoś czasu użytkownicy mogą opiekować się wirtualną żabą Żabu i zdobywać dzięki temu dodatkowe żappsy (punkty).

Co ciekawe Żabka jest też pierwszym sklepem w Polsce, który zaczął testować grę w rozszerzonej rzeczywistości. W wybranych sklepach sieci można wchodzić w interakcje z wirtualnymi postaciami i z produktami.

Zobacz jak działa aplikacja Żappka i co można zyskać

Lisek.App: Gra w oczekiwaniu na zamówienie

Kolejnym świetnym przykładem wykorzystania grywalizacji (w tym przypadku w działalności internetowej) jest gra zręcznościowa wbudowana w aplikację Lisek.App. Start up zajmujący się ekspresową dostawą zakupów postawił na prostą grę, która może umilić użytkownikom oczekiwanie na dostarczenie zamówienia (przeczytaj więcej na ten temat).

Julia Walczak
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(0)