Żabka rozpoczyna współpracę z trzema zagranicznymi sieciami
- Kategoria
- aktualności
Spis treści
Sieć Żabka, lider polskiego rynku convenience, połączyła siły z trzema zagranicznymi organizacjami FMCG: MC Sonae, Edeka Group i Shufersal. Współpraca w ramach inicjatywy Disrupt Retail ma na celu poszukiwanie innowacji w dziedzinie technologii handlowej.
Czterech gigantów handlu łączy siły. Poszukują start-upów, które pozwolą im wejść na wyższy poziom technologiczny. Łącznie spółki posiadają około 22 tysiące działających sklepów i generują obroty roczne rzędu 80 miliardów euro.
Disrupt Retail: Inicjatywa wielkich graczy
Oprócz polskiej Grupy Żabka w programie Disrupt Retail biorą udział: Edeka – największy detalista w Niemczech, izraelska sieć Shufersal i lider portugalskiego rynku FMCG – MC Sonae. W ramach programu poszukują „rozwiązań przyszłości”, które będą pchały handel do przodu.
Disrupt Retail nie jest konkursem i przewiduje żadnych nagród. Może jednak dać szansę młodym firmom technologicznym na zaistnienie w świecie handlu i przetestowanie swoich rozwiązań w ramach pilotażu w sklepach jednego lub kilku partnerów handlowych.
Sprawdź jak działa aplikacja Żappka. Jak zbierać punkty?
Disrupt Retail, zrzut ekranu strony
Otwarte na innowacje: Poszukiwanie start-upów
Rekrutacja w ramach programu trwa do 4 lutego br. Zgłoszenia przyjmowane są przez stronę Disrupt Retail. Firmy technologiczne mogą za pomocą formularza zaproponować konkretne rozwiązania, które chciałyby przetestować w sklepach sieci partnerskich.
Każdy z detalistów przeanalizuje przesłane aplikacje i zaprosi wybrane firmy na rozmowę na temat potencjalnej kooperacji. Zaakceptowane propozycje będą następnie wdrażane jako pilotaż w sklepach poszczególnych partnerów. Ten etap przebiega osobno dla każdej z sieci.
Franczyza Żabka: Zobacz jak otworzyć własny sklep
Najważniejsze obszary rozwoju
Detaliści szukają przede wszystkim rozwiązań w trzech kluczowych obszarach: In-Store Operations (rozwiązania, które usprawnią działanie sklepów, w tym pracę zatrudnionych osób), Retail Media (rozwiązania w zakresie mediów, technologii reklamowych, wyświetlaczy) i Data & Customer Insights (narzędzia do szczegółowej analizy danych o klientach i możliwości wykorzystania ich w praktyce).
Firmy poszukują technologii, które zwiększą wydajność pracowników, zoptymalizują procesy w sklepach, a także polepszą ogólne doświadczenie zakupowe klientów. Miejsce dla innowacji znajdziemy zarówno w procesach zarządzania zapasami, jak i danymi klientów. Kompleksowe podejście do rozwiązań technologicznych, może w znacznym stopniu przekształcić sposób w jaki funkcjonują firmy detaliczne.
Dodaj komentarz