Kaufland Marketplace pojawi się w Polsce. Podbija nowe rynki


08.04.2024
Julia Walczak
0
ostatnia aktualizacja: 08.04.2024

Spis treści

  1. Kaufland Marketplace w Polsce i Austrii
  2. Sukcesy ekspansji: Kaufland Marketplace w Czechach i na Słowacji

Kaufland Marketplace pojawi się na dwóch nowych europejskich rynkach: w Polsce i w Austrii. Firma kontynuuje ekspansję platform e-commerce po udanym starcie w Czechach i na Słowacji w ubiegłym roku.

Kaufland Global Marketplace działa już w 5 krajach Europy. W Niemczech, Czechach i na Słowacji jest jedną z największych platform handlowych na rynku. Podobny sukces chce osiągnąć też w Polsce.

Kaufland Marketplace w Polsce i Austrii

Kaufland ogłosił, że kolejnym krokiem w ekspansji jego platform marketplace będzie wejście na polski i austriacki rynek. Znajomość marki w obu tych państwach jest na dość wysokim poziomie, mimo że w Austrii Kaufland nie posiada nawet swoich sklepów stacjonarnych.

Wchodząc do Polski i Austrii, rozszerzamy naszą obecność w Europie i oferujemy sprzedawcom możliwość zdobycia nowych rynków i dotarcia do milionów klientów. Kaufland Global Marketplace zapewnia międzynarodowym i lokalnym sprzedawcom detalicznym sprawdzone narzędzie do szybkiej i prostej sprzedaży online produktów w kilku krajach jednocześnie. W Niemczech, Czechach i na Słowacji jesteśmy jedną z największych platform handlowych. To samo chcemy osiągnąć teraz w Polsce i w Austrii mówi Gerald Schönbucher, szef E-Commerce w Kaufland.

Jak działa aplikacja Kaufland? Co może Ci dać?

Polska i Austria świetnymi miejscami na debiut w e-commerce

Kaufland posiada w Polsce już 245 sklepów, co czyni go jednego z większych detalistów spożywczych w kraju. Dodatkowo handel online w Polsce odnotował ostatnio wzrost o ponad 10 procent. Debiutujący na polskim rynku Kaufland Marketplace pozwoli wykorzystać ten potencjał, wspierając się wysokim poziomem świadomości i zaufania do marki Kaufland.

Kaufland Marketplace po raz pierwszy rozszerza działalność na państwo, w którym nie posiada żadnych sklepów stacjonarnych (Austria). Mimo to znajomość marki w tym kraju jest stosunkowo wysoka i wynosi ponad 40 procent. Do tego w Austrii nie działają jeszcze żadni lokalni operatorzy e-commerce, którzy oferują tak bogaty asortyment. Kaufland zamierza wykorzystać tę szansę.

Zobacz gazetkę Kauflandu. Jakie promocje znajdziesz tam w tym tygodniu?

Sukcesy ekspansji: Kaufland Marketplace w Czechach i na Słowacji

Debiut Kaufland Marketplace w Europie zakończył się sukcesem. W Czechach i na Słowacji rok od rozpoczęcia działalności lokalne platformy zakupowe Kaufland należą do największych internetowych serwisów handlowych. Na Słowacji liczba produktów wzrosła dziesięciokrotnie od momentu uruchomienia platformy przed rokiem. Dziś 4200 zarejestrowanych sprzedawców oferuje ponad 6,5 mln artykułów pogrupowanych w ponad 6400 kategoriach.

W Czechach pod adresem Kaufland.cz można znaleźć ponad 5,9 mln artykułów od około 4700 zarejestrowanych oferentów, przy czym ok. jedna czwarta z nich to krajowi sprzedawcy. Kaufland Marketplace odnotowuje w Czechach 5 mln odwiedzin miesięcznie. Z kolei w Niemczech każdego miesiąca stronę Kaufland.de odwiedza do 32 mln użytkowników. Można tam znaleźć ponad 45 mln produktów z ponad 6400 kategorii.

Julia Walczak
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(0)