Czy sklepy stacjonarnie mają szansę w starciu z zakupami online?
- Kategoria
- aktualności
Spis treści
Zastanawiałaś się kiedyś, ile czasu spędzasz w supermarketach? Otóż aż 75% Polaków poświęca każdego tygodnia około godziny na zakupy spożywcze. Z kolei około 54% z nas zajmuje to ponad 2 godziny. Przy czym najwięcej czasu marnujemy nie na wyborze idealnego schabu czy pomidorów, ale na pokonaniu korków w drodze do supermarketu czy dyskontu, znalezieniu miejsca parkingowego oraz staniu w kolejce do kasy.
Zakupów nie ułatwiają nam również niehandlowe niedziele. Bardzo często w sobotnie popołudnia sklepowe półki świecą pustkami i na chybcika musimy wymyślać, co zjemy kolejnego dnia. A przecież nie każdy z nas może sobie pozwolić na zakupy z samego rana.
To wszystko sprawia, że coraz chętniej rezygnujemy z wizyty w sklepie stacjonarnym i korzystamy z zakupów online. Jednak supermarkety nie poddają się i robią wszystko, aby przyciągnąć klientów we własne progi. Jak?
1. Samoobsługowe kasy
Większość hipermarketów wprowadziła w swoich sklepach stacjonarnych kasy samoobsługowe. W ten sposób, nawet gdy na zmianie zabraknie kilku pracowników, kolejki do kas nie będą ciągnęły się w nieskończoność. Tylko, czy każdy z nas ma ochotę kasować zakupy, użerać się z niewłaściwymi kodami kreskowymi i szukać poszczególnych produktów w sklepowym systemie? Czy takie zakupy faktycznie trwają krócej, czy po prostu nam szybciej zlatuje czas, bo mamy pełne ręce roboty? Wszak inni klienci już czekają za naszymi plecami i przewracają oczami za każdym razem, gdy musimy jednak poprosić o pomoc pracownika sklepu.
2. Promocje
Atrakcyjne ceny poszczególnych produktów mają przyciągnąć nas do danego sklepu. Oczywiście, przy okazji, mamy również kupić jeszcze wiele innych rzeczy. W ten sposób supermarkety i dyskonty zachęcają nas do większych zakupów, nawet jeśli ich nie potrzebujemy.
3. Kasa sekundowa od Żabki
Aby zachęcić klientów do robienia zakupów w danym sklepie, poszczególne marki sięgają również po nowoczesne technologie. Tak jest w przypadku tzw. kas sekundowych, które obecnie testuje Żabka. Kasa sekundowa to urządzenie, do którego możesz włożyć maksymalnie 3 produkty. Kasa natychmiast odczytuje wybrane przez ciebie towary, podlicza je, a Ty możesz błyskawicznie zapłacić za nie kartą płatniczą lub BLIK-iem. Żabka usilnie zachęca swoich klientów do korzystania z kas sekundowych m.in. poprzez naliczanie podwójnej liczby żappsów, czyli punktów w ramach programu lojalnościowego Żabki.
Zakupy stacjonarne czy online?
Czy te zabiegi sprawią, że dalej będziemy chętnie kupować artykuły spożywcze w sklepach stacjonarnych? Pewnie jeszcze przez długi czas z nich nie zrezygnujemy, jednak zakupy online robi coraz więcej osób. Dlaczego?
Wpływa na to przede wszystkim nasz tryb życia. Pracujemy w różnych godzinach, daleko od domu, a po pracy po prostu nie chce nam się biegać po sklepach w tłumie innych, równie zmęczonych i zdenerwowanych osób.
Natomiast zakupy przez Internet pozwalają nam kupić wszystko, co potrzeba w dowolnym momencie i bez stresu.
Interesuje Cię tematyka zakupów przez internet? Sprawdź nasz artykuł o zakupach przez internet w Biedronce.