
Carrefour rozwija asortyment produktów roślinnych. Koalicja z siedmioma gigantami
- Kategoria
- aktualności
Spis treści
Carrefour ogłosił utworzenie koalicji z siedmioma dużymi firmami spożywczymi, w tym Danone, Unilever, Bel, Andros, Bonduelle, Nutrition & Santé oraz Savencia. Celem tej inicjatywy jest promowanie i rozwijanie produktów pochodzenia roślinnego. Firma chce osiągnąć z nich 3 miliardy euro obrotu do 2026 roku.
Produkty roślinne są rozważane jako rozwiązanie dla zdrowia ludzi i planety, zwłaszcza w obliczu wzrostu emisji gazów cieplarnianych związanych z produkcją żywności oraz rosnącej liczby osób praktykujących dietę fleksitarian. Carrefour chce wykorzystać swoją markę, żeby zapewniać konsumentom coraz większą ilość roślinnych alternatyw dla mięsa.
Koalicja gigantów spożywczych: Carrefour i partnerzy „roślinnieją”
Koalicjanci – Danone, Unilever, Bel, Andros, Bonduelle, Nutrition & Santé oraz Savencia – mają wspierać Carrefour w osiągnięciu celów związanych z rozwojem wegańskich i wegetariańskich zamienników mięsa. Partnerzy zobligowali się do do wygenerowania do 2026 roku 3 miliardów euro obrotu z produktów tego typu.
„Wszyscy razem będziemy testować innowacje w zakresie smaków i aromatów, organizować atrakcyjne kampanie promocyjne, dostarczać klientom przepisy, aby ułatwić przygotowanie tych nowych produktów, oraz dzielić się dobrymi praktykami, które wspomagają rozwijanie roślinnych alternatyw” – napisał Carrefour na platformie LinkedIn.
Sprawdź jakie roślinne alternatywy znajdziesz w Vege Strefie Lidla
Carrefour rozbudowuje ofertę roślinnych zamienników (fot. LinkedIn)
Jakie działania będzie prowadzić koalicja?
Spośród ośmiu członków koalicji zostanie powołany specjalny komitet. Takie działanie ma prowadzić do regularnych spotkań partnerów i omawiania wspólnych celów i dotychczasowych osiągnięć.
Głównym celem koalicji jest zwiększenie obrotów z produktów roślinnych i odpowiadanie na potrzeby konsumentów w tym zakresie. Firmy chcą wprowadzać innowacje i promować bardziej ekologiczne rozwiązania i praktyki.
Przeczytaj też:
Carrefour i rozwój produktów roślinnych
Francuski dyskonter ma naprawdę poważne zamiary związane z rozwojem na rynku roślinnym. Jednym z założeń strategicznego planu firmy jest zwiększenie sprzedaży produktów opartych na białkach roślinnych do 500 mln euro do 2026 roku.
Oznacza to wzrost aż o 65% względem 2022 roku. To cel związany z dążeniem do wspierania bardziej zrównoważonego rozwoju i konsumpcji zdrowej, organicznej żywności.
Historia promocji roślinnych alternatyw przez sieć sklepów Carrefour
Carrefour od lat aktywnie promuje diety roślinne. W 2018 roku otworzył oddział w Paryżu, gdzie jedna trzecia sklepu była dedykowana żywności wegańskiej, bezglutenowej i organicznej. Dodatkowo marka stworzyła swoją linię produktów opartych na roślinach, Carrefour Veggie, oferując pełny zakres produktów mięsnych z certyfikatem V-label oraz gotowych do spożycia posiłków.
Zobacz jak Carrefour plasuje się na rynku internetowych supermarketów
Oferta roślinnych zamienników w Carrefour (fot. LinkedIn)
W lutym 2022 roku, jako pierwszy w skali Francji, supermarket zaczął oferować produkty The Vegetarian Butcher na swoich tradycyjnych stoiskach mięsnych. Następnie, w 2022 roku, francuska sieć supermarketów uruchomiła konkurs Plant-Based Contest, aby pomóc innowacyjnym startupom zdobyć miejsce na rynku i promować przyjęcie diet opartych na roślinach i zrównoważonych.
Zamienniki roślinne we Francji – wyzwania i kontrowersje
Francja jest 5 największym rynkiem produktów plant-based w Europie – podaje The Good Food Institute Europe. Nie oznacza to jednak, że rozwój produktów opartych na białku roślinnych jest tam usłany różami.
Nie będzie roślinnego „kotleta”? Francja ponownie rozważa zakaz takiego nazewnictwa
Francja ponownie rozważa wprowadzenie zakazu używania nazw związanych z mięsem dla produktów pochodzenia roślinnego, takich jak „kotlet” czy „stek”. Ministerstwo Rolnictwa kraju podjęło próbę zakazu stosowania nazw zwierzęcych w opisach produktów zawierających alternatywy białkowe roślinne na podstawie ustawy o etykietowaniu w 2020 roku. Jednakże w wyniku odwołań, dekret ten został zawieszony przez Radę Stanu, organ sądowniczy w Paryżu.
Nowy dekret, zatwierdzony przez Marca Fesneau, Ministra Rolnictwa i Suwerenności Żywnościowej Francji, po przeglądzie uwag Rady Stanu, wejdzie w życie trzy miesiące po zawiadomieniu z 23 sierpnia. Musi on zostać wcześniej zatwierdzony przez Komisję Europejską.

Komentarze użytkowników
(1)emilia
fajnie, czym więcej wege opcji, tym lepiej dla środowiska. brawo carrefour.
Dodaj komentarz