Allegro kontynuuje wzrost. Przychody większe o 18,4%


28.09.2023
Julia Walczak
1
ostatnia aktualizacja: 28.09.2023

Spis treści

  1. Allegro podsumowuje drugi kwartał
  2. Najważniejsze wskaźniki finansowe
  3. Kulisy sukcesu Allegro
  4. Allegro teraz już w Czechach

Allegro spełniło prawie wszystkie oczekiwania na drugi kwartał. Przychody z działalności w Polsce wzrosły o 18,4% r/r do 1,89 mld PLN w drugim kwartale i o 20,4% r/r w pierwszym półroczu. Wzrosła też liczba kupujących i wartość sprzedaży brutto.

Allegro podsumowuje drugi kwartał

Najpopularniejsza platforma marketplace w Polsce udostępniła wyniki finansowe za drugi kwartał. Allegro prężnie się rozwija i ogranicza zadłużenie. Teraz ma do tego okazję już nie tylko w Polsce, ale też w Czechach. Co doprowadziło do sukcesu Allegro?

„Chcemy upraszczać zakupy i sprzedaż by być ulubionym miejscem zakupów w Europie – zaczynając od naszego regionu. Wyniki za drugi kwartał potwierdzają, że poczyniliśmy konkretne kroki w tym kierunku. Nieustannie poszerzana oferta i świetne ceny przyciągają coraz więcej konsumentów na Allegro, nawet jeśli wciąż są bardzo ostrożni jeśli chodzi o domowe budżety. Dzięki temu nieustannie rośniemy, nawet pomimo spowolnienia lub nawet spadku popytu konsumenckiego.”- mówi Roy Perticucci, Prezes Allegro

Najważniejsze wskaźniki finansowe

Allegro odnotowało imponujące wyniki w drugim kwartale 2023 roku. Najważniejsze osiągnięcia można podsumować w kilku punktach:

  1. Wartość sprzedaży brutto (GMV) w Polsce wzrosła o 11,3% rok do roku, osiągając 13,48 mld PLN w drugim kwartale, co przewyższało dynamikę sprzedaży detalicznej w kraju. Ogólny wzrost GMV w pierwszym półroczu wyniósł 12,6% rok do roku.
  2. Przychody z działalności w Polsce znacząco wzrosły, osiągając 1,89 mld PLN w drugim kwartale (wzrost o 18,4% rok do roku) i 20,4% rok do roku w pierwszym półroczu.
  3. Liczba aktywnych kupujących na Allegro wzrosła piąty kwartał z rzędu, osiągając 14,3 mln w drugim kwartale. Średnia wartość GMV na aktywnego kupującego wzrosła o 9,4% rok do roku.
  4. Skonsolidowany rozwój Allegro w trzecim kwartale zakłada wzrost GMV o 8-9% rok do roku i przychodów o 3-5% rok do roku. Skorygowany zysk EBITDA grupy powinien wzrosnąć o 23-25% rok do roku, a skonsolidowany CAPEX na trzeci kwartał szacowany jest na poziomie 105-120 mln zł.

Zobacz też:
Mini Przesyłka: Nowy rodzaj dostawy w Allegro

Podsumowanie wyników finansowych Allegro, mat. prasowe

Kulisy sukcesu Allegro

Allegro jest najpopularniejszą platformą do zakupów online co odzwierciedlają jej wyniki finansowe. Sukces tej marki można przypisać kilku czynnikom takim jak stale rozrastająca się oferta, atrakcyjne usługi i konkurencyjne ceny.

Sprawdź ranking sklepów ekologicznych. Allegro jest jednym z nich!

Atrakcyjne ceny i szeroka oferta

Allegro wciąż poszerza swoją ofertę. W drugim kwartale 2023 roku liczba ofert przekroczyła 320 milionów, a na platformie debiutowało 30 nowych marek takich jak Rossignol, Hansgrohe, Adamed, czy Mobil.

Jak twierdzi Allegro to właśnie rosnąca oferta i proponowane konkurencyjne ceny przyczyniły się do wzrostu ilości konsumentów, korzystających z platformy. Liczba aktywnych kupujących wzrosła do 14,3 miliona, a średniej wartości generowanyprzez nich GMV o kolejne 9,4% r/r w drugim kwartale.

Kluczowe marki: Allegro Smart i Allegro Pay

Sukces grupy w ostatnich kwartałach napędzają w szczególności dwie kluczowe marki Allegro Smart! (program lojalnościowy platformy) i Allegro Pay. To właśnie te usługi znacznie zwiększają atrakcyjność serwisu.

Wartość pożyczek przyznanych za pośrednictwem Allegro Pay wzrosła o ponad połowę w ujęciu rocznym do 1,94 mld PLN w drugim kwartale przy wskaźniku pożyczek zagrożonych na poziomie poniżej 1%. To usługa pozwalająca na odroczenie płatności za zakupy. Dzięki niej dostaniesz już, a zapłacisz później.

Ile czasu poświęcamy na zakupy online? Aż 7,5 godziny w miesiącu!

Allegro teraz już w Czechach

31 lipca ruszyła platforma Allegro.cz, która zwiększyła rynek docelowy firmy do prawie 50 milionów klientów. Teraz firma oferuje swoje usługi również w Czechach. To kluczowy krok dla rozwoju Allegro, które planuje dalszą ekspansję na rynku międzynarodowym.

Liczba użytkowników programu Smart! na Allegro.cz przekroczyła już 200 tysięcy. Na platformie zrzeszonych jest już ponad 20 tysięcy sprzedawców, którzy zapewniają czeskim konsumentom największy wybór na rynku.

Julia Walczak
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(1)

Sonia

Osobiście nie lubię Allegro, jakoś za dużo tam tego wszystkiego