Frisco baner

Platforma Allegro zbadała preferencje konsumentów – poświęcają 7,5 godziny miesięcznie na zakupy online


18.07.2023
Julia Walczak
1
ostatnia aktualizacja: 18.07.2023

Spis treści

  1. Zakupy przez internet – rosnący trend
  2. Dlaczego Allegro bada konsumentów?
  3. Badanie Allegro – trendy i preferencje
  4. Cena jednak najważniejsza

Platforma Allegro udostępniła raport z badań na temat zachowań konsumentów. Na zakupy online poświęcamy aż 7 i pół godziny miesięcznie! Sprawdzamy jak zmieniają się trendy i preferencje dotyczące e-commerce.

Zakupy przez internet – rosnący trend

Zakupy przez internet stale zyskują na popularności. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2022”w sieci kupuje aż 77% Polaków (Gemius, Polskie Badania Internetu, IAB Polska). Taki rodzaj zakupów zyskał na popularności na początku pandemii i powoli zamienił się w stale rosnący trend.

W sieci roi się od sklepów, oferujących coraz to lepsze oferty i promocje. Konsumenci przyzwyczaili się już jednak do tak szerokiego wyboru i technik promocyjnych, z których korzystają sklepy e-commerce. Jak zmieniły się ich nawyki zakupowe?

Dlaczego Allegro bada konsumentów?

Dlaczego Allegro bada konsumentów korzystających z zakupów online? Odpowiedź jest prosta! Allegro to największa platforma e-commerce w Polsce. Liczba użytkowników strony przekroczyła w 2022 roku 14 mln. Oznacza to, że z platformy korzysta co trzeci Polak.

Allegro jest więc wielkim graczem e-commerce, a jego działania mogą powiedzieć nam wiele o rynku e-handlu.

Sprawdź też:

Najlepsze spożywcze sklepy internetowe

Badanie Allegro – trendy i preferencje

Badanie “Preferencje zakupowe w Internecie”, zlecone przez platformę zakupową Allegro, zostało zrealizowane przez SW Research.W okresie od 16 do 22 czerwca przeprowadzono aż 1015 ankiet w formie wywiadów internetowych.

Badano między innymi ilość czasu spędzanego na zakupach online, czynniki brane pod uwagę przy robieniu zakupów czy to ile pieniędzy wydajemy w Internecie.

Ile czasu kupujemy w internecie?

W ciągu miesiąca na zakupy przez Internet poświęcamy średnio 7 i pół godziny miesięcznie. To prawie jedna dniówka w pracy! 37% kupuje raz w miesiącu, a 34% raz w tygodniu.

Ile wydajemy w internecie?

Czy w ciągu tej „dniówki” wydaje tyle ile w ciągu dniówki zarabiamy? Zarabiając minimalną stawkę godzinową w ciągu dnia zarobimy 188 złotych. To prawie 4 razy mniej niż średnio wydajemy w ciągu 7 i pół godziny zakupów.

Na zakupy online wydajemy około 716 złotych miesięcznie. Co czwarty badany wydaje 300 zł, a co piąty w okolicy 1000 zł.

Co bierzemy pod uwagę w trakcie zakupów online?

Jak pisze Allegro „konsument zmiennym jest”. Według raportu około 1/4 konsumentów zmieniła preferencje zakupowe w ciągu ostatniego roku. Rynek e-commerce i sytuacja ekonomiczna wpływa na zmiany w zachowaniach konsumentów.

Aktualnie dla konsumentów najważniejsza jest cena, jakość produktów oraz koszt dostawy. Ważne są też promocje i inne okazje. W porównaniu z poprzednim rokiem na znaczeniu stracił wygląd i funkcjonalność strony zakupowej i marka produktu. Przy droższych zakupach bierzemy pod uwagę również opinie o produktach.

Przeczytaj również:

Zakupy spożywcze online w Carrefour na Allegro!

Cena jednak najważniejsza

Badanie Allegro potwierdza, że najważniejsza jest dla nas niska cena produktu (82% konsumentów bierze ją pod uwagę). Polacy chętnie poszukują sposobów na tańsze zakupy – często rabaty i akcje promocyjne, które można znaleźć online pozwalają im oszczędzać.

Napiszcie w komentarzu co myślicie o wynikach badania! Spędzacie tyle czasu i pieniędzy na zakupach online?

Julia Walczak
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(1)

Edek

Ciekawe ile człowiek spędza w sumie czasu w internecie, skoro niekorzy 7,5h miesięcznie spędzają tylko na Allegro.