Zakupy online to oszczędność czasu. Wnioski z badania delio


29.11.2023
Julia Walczak
3
ostatnia aktualizacja: 29.11.2023

Spis treści

  1. E-grocery rośnie na znaczeniu
  2. Zakupy online: Nawyki konsumentów

Supermarket internetowy delio przeprowadził badanie konsumenckie na swoich klientach. Co najczęściej biorą pod uwagę kupując artykuły spożywcze online?

Prawie 98% badanych stwierdziło, że zakupy spożywcze przez internet to dla nich oszczędność czasu. Zwracają też uwagę na ceny, rabaty i termin dostawy.

E-grocery rośnie na znaczeniu

Rynek przeszedł w ostatnich kilku latach prawdziwą transformację spowodowaną obostrzeniami pandemicznymi. Potrzeba bezpieczeństwa i restrykcję z powodu COVID-19 wpłynęły na popularyzację kanału e-grocery. Dzisiaj wybieramy go przede wszystkim z wygody, głównie z uwagi na oszczędność czasu.

Jak wygląda w Polsce rynek szybkich dostaw? Dowiedz się o nim więcej

 – W trakcie pandemii Polacy przekonali się, że zakupy przez internet są wygodną alternatywą dla tradycyjnych wizyt w sklepie. Wystarczy kilka kliknięć, by zakupy pojawiły się pod naszymi drzwiami już nawet w dwie godziny od złożenia zamówienia. Nie musimy stać w kolejce, tracić czasu w korkach czy szukać miejsc parkingowych. W ten sposób, nauczyliśmy się już kupować produkty z wielu kategorii, takich jak ubrania czy elektronika. A dziś coraz chętniej sięgamy po smartfon czy tablet, by kupić  również artykuły spożywcze. Zakupy przez internet dają nam swobodę decydowania, kiedy i jak ich dokonujemy – mówi Iga Sołowińska, communication manager w delio.

Prognozowany wzrost na rynku e-grocery

Prognozy ekspertów wskazują na systematyczny wzrost istoty kanału e-grocery. Jak wynika z danych PwC, prognozowany udział handlu online w sprzedaży produktów spożywczych w Polsce na koniec 2022 roku wyniósł 1,4%, a w 2027 roku ta wartość wzrośnie do 2,7%.

Zakupy online: Nawyki konsumentów

Internetowy supermarket delio od Lite e-Commerce postanowił sprawdzić, co jego klienci uważają za najistotniejsze przy wyborze sklepu internetowego oraz co najbardziej lubią w nich kupować. Co się okazało? Wnioski mogą niektórych zaskoczyć.

Sprawdź ranking internetowych supermarketów i wybierz najlepszy sklep dla siebie

Co klienci uważają za najważniejsze przy wyborze spożywczego sklepu online?

Co klienci internetowego supermarketu delio uważają za najważniejsze czynniki przy wyborze sklepu online? Najwyżej stawiamy kwestie bezpośrednio związane z naszym portfelem: niską cenę (ważna da 67% respondentów) i rabaty oraz akcje promocyjne (63% respondentów). Prawie co druga osoba zwraca też uwagę na próg darmowej dostawy.

Mało istotne dla badanych są opinie o sklepie (tylko 4,5%) i rozpoznawalność marki (2,5%). Lubimy porównywać ceny i oferty pomiędzy różnymi sklepami online i to właśnie na tym często opieramy swój wybór (ponad 80%).

Co najchętniej kupujemy w sklepach spożywczych online?

Wśród najchętniej nabywanych rzeczy w sklepach spożywczych online królują suche artykuły spożywcze, które są kupowane przez 85% badanych. Na drugim miejscu uplasowały się napoje kupowane przez 68% osób. Podium zamykają świeże produkty spożywcze, po które sięga prawie 65% ankietowanych. W co trzecim koszyku zakupowym znajdziemy także chemię gospodarczą.

Julia Walczak
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(3)

Ula

Może i oszczędność czasu, ale zakupy internetowe, kasy samoobsługowe, sztuczna inteligencja zaraz zastąpi człowieka. Pracy nie będzie wcale

Waleria

Może i oszczędność czasu, ale ja tam sobie wolę iść do sklepu i powybierać produkty

Marta

Korzystam z zakupów online i zdecydowanie oszczędzam dzięki temu mnóstwo czasu.