Tłumy i kolejki to świąteczny koszmar Polaków: Badanie delio
- Kategoria
- aktualności
Spis treści
Święta Bożego Narodzenia poprzedza jeden z najgorętszych okresów handlowych w roku. Większość konsumentów kojarzy ten czas z długimi kolejkami i tłumami w sklepach – wynika z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez internetowy supermarket delio.
Świąteczne zakupy spożywcze: Oblężenie kupujących
Świąteczne ozdoby widać na witrynach sklepowych jeszcze w listopadzie, ale to z początkiem grudnia rozpoczyna się najbardziej intensywny okres zakupowy. Sklepy przeżywają w tych dniach prawdziwe oblężenie, a wszechobecne tłumy mogą obedrzeć świąteczny czas z całej jego magii.
75% ankietowanych wskazało, że to właśnie tłumy są najgorszym elementem tradycyjnych zakupów w trakcie świąt. 77% badanych najbardziej odrzucają długie kolejki. Jak podaje delio – sposobem na uniknięcie stresu i nieprzyjemności mogą być zakupy spożywcze online. To bardzo duża oszczędność czasu. W grudniu można przeznaczyć dodatkowy czas np. na odpoczynek, sprzątanie, gotowanie świątecznych potraw czy spotkania ze znajomymi.
Gdzie najlepiej zrobić przedświąteczne zakupy? Zobacz ranking internetowych supermarketów
Ile czasu poświęcamy na świąteczne zakupy spożywcze?
Jak wiele czasu możemy zaoszczędzić na zakupach? To oczywiście zależy od tego jak dużo go na te zakupy poświęcamy. Według delio prawie 41% ankietowanych spędza na świątecznych zakupach spożywczych w sklepach stacjonarnych 2 godziny, a ponad 30% aż do 4 godzin. Co dziesiąta osoba spędza na takich zakupach ponad 4 godziny.
I to wszystko? Niestety nie. Prawie 44% respondentów rozkłada świąteczne zakupy na kilka etapów. Oznacza to, że jedna wyprawa nie jest dla nich wystarczająca. Często decydujemy się też na zakupy „last minute” – na tydzień przed Świętami Bożego Narodzenia (robi tak 27% ankietowanych).
Świąteczne zakupy: Coraz częściej przez internet
Internetowe zakupy spożywcze mają wiele zalet. Bez wątpienia jedną z nich jest oszczędność czasu i nerwów. Nawet jeżeli w ciągu roku jesteś fanem tradycyjnych zakupów, w tym wyjątkowym okresie warto rozważyć skorzystanie z innej opcji. Unikniesz dzięki temu tłumów i będziesz miał więcej czasu dla rodziny i na przygotowania do Świąt.
Zarówno czas przedświąteczny, rozpoczynający się w listopadzie, jak i same święta Bożego Narodzenia stanowią tradycyjnie najbardziej intensywne okresy sprzedażowe. Ważnym trendem, który rośnie w siłę, jest coraz wcześniejsze rozpoczynanie zakupów świątecznych, co pozwala klientom na rozłożenie ich na kilka etapów. Chcąc uniknąć tłumów coraz częściej decydujemy się na świąteczne zakupy spożywcze przez internet. W delio, z końcem listopada zaobserwowaliśmy wzrost zainteresowania świątecznymi produktami – mówi Zuzanna Dębowska, Chief Commercial Officer w Lite e-Commerce, startupie odpowiedzialny za supermarket online delio.
- Tagi
- badania konsumenckie
Dodaj komentarz