Spadek cen we wrześniu. Biedronka nowym liderem


20.10.2023
Julia Walczak
2
ostatnia aktualizacja: 20.10.2023

Spis treści

  1. Wartość koszyka we wrześniu
  2. Biedronka nowym liderem niskich cen
  3. E-grocery na tle tradycyjnych sklepów

8 z 13 analizowanych sieci sklepów spożywczych obniżyło ceny w skali miesiąca – wynika z raportu ASM Sales Force Agency. Chociaż nadal jest drogo, wzrost cen spada, a inflacja w końcu jest jednocyfrowa.

Wartość koszyka we wrześniu

ASM Sales Force Agency udostępniło wyniki najnowszego badania cen w sieciach sklepów spożywczych. Wynika z niego, że wartość średniego koszyka utrzymała się na podobnym poziomie w stosunku do poprzedniego miesiąca. Wyniosła 285,05 zł (wzrost o 0,03 zł).

Średni koszyk zakupowy jest wciąż o 9% droższy niż przed rokiem, a wzrost cen w ujęciu rocznym zaobserwowano w 9 sieciach. Mimo to możemy mówić tutaj o pozytywnym trendzie. Miesiąc temu ten wskaźnik wynosił 12%, a w lipcu aż 20%.

Sprawdź jak było miesiąc temu!

Spadek cen w sieciach sklepów

Spadek cen odnotowano w aż 8 spośród 13 sklepów. Koszyk okazał się droższy niż przed miesiącem w przypadku pozostałych pięciu. Najwięcej zmieniło się w Biedronce (ceny spadły o 13,92%), a średnia wartość koszyka zakupowego spadła o 6,39%.

Niższe ceny zaproponował także Lidl i Auchan. Największy wzrost zaliczył POLOmarket, który uplasował się na ostatniej pozycji w całym rankingu. Zaraz przed nim Netto, Carrefour i E.Leclerc.

ASM Sales Force Agency

Biedronka nowym liderem niskich cen

W zeszłym miesiącu stery przejął Lidl, na drugim miejscu pozostawał Auchan, a Biedronka zamykała podium. We wrześniu szyki się zmieniły. Najtańszy okazał się koszyk zakupowy z Biedronki, którego cena wyniosła 216,85 zł. Zaraz za nią uplasował się Lidl z 221,78 złotymi i Auchan z koszykiem wartym 226,36 złotych.

Walka między największymi graczami jest już wyraźnie widoczna, świadczy o tym choćby fakt, że po raz drugi z rzędu obserwujemy zmianę na fotelu lidera, który po Lidlu obecnie zajęła Biedronka – komentuje wyniki raportu Zbigniew Sierocki, Dyrektor Zarządzający ASM Sales Force Agency.

E-grocery na tle tradycyjnych sklepów

E-grocery nadal pozostaje najdroższym kanałem ze średnim koszykiem zakupowym o wartości 355,07 zł. To oznacza, że online w tym miesiącu płaciliśmy o 84 grosze mniej niż przed miesiącem.

Zobacz w jakich supermarketach internetowych kupisz najtaniej

ASM Sales Force Agency

Kanał dark store (dowiedz się więcej na temat tego sektora w Polsce) był statystycznie o 3,32% tańszy niż e-grocery. Natomiast najtaniej było w sklepach stacjonarnych i hybrydowych, czyli takich, które prowadzą sprzedaż jednocześnie stacjonarnie oraz online.

Julia Walczak
Redaktorka i copywriterka. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(2)

Pawel

Jakoś nie jestem przekonany co do taniości biedronki. Kiedyś to tam były dobre ceny ale teraz…

Alina

Super że w biedronce najtaniej, tam najczęściej robię zakupy