Lisek podsumował 2023 rok. Sprzedaż wzrosła o 45%


13.02.2024
Julia Walczak
0
ostatnia aktualizacja: 13.02.2024

Spis treści

  1. Lisek App w liczbach
  2. Konkurencja zwalnia, Lisek przyspiesza

Lisek App, lider polskiego q-commerce, podsumował 2023 rok. Sprzedaż wzrosła niemal o połowę! To kolejny udany rok tego start-upu. Czy udało mu się osiągnąć rentowność?

Lisek to polska aplikacja zajmująca się ekspresową dostawą zakupów spożywczych. Dowozi zamówienia nawet w ciągu 10 minut w aż 10 polskich miastach. Firma podzieliła się statystykami z 2023. Jak sobie poradziła?

Lisek App w liczbach

2023 był dla nas niezwykle udany, ale wiemy, że to dopiero początek! Chcielibyśmy podzielić się z Wami kilkoma kluczowymi statystykami, które podsumowują nasze osiągnięcia z minionego roku. W nadchodzącym roku czekają nas kolejne wyzwania i możliwości, na które już nie możemy się doczekać!” – napisał Lisek na portalu LinkedIn.

Jaki był najkrótszy czas dostawy w 2023 roku? Kto został rekordzistą pod względem liczby zamówień? Która norka była najczęściej odwiedzana? Przedstawiamy najciekawsze fakty o ubiegłym roku Liska.

Zobacz ranking najlepszych aplikacji q-commerce w Polsce

Lisek App, LinkedIn

Podsumowanie roku w Lisku

W 2023 roku Lisek bezbłędnie zrealizował aż 99,25% zamówień. Nic dziwnego, że niektórzy kupowali jak szaleni. Sprzedaż wzrosła aż o 45%.  Tegorocznym rekordzistą w ilości zamówień został Pan Jerzy z Wrocławia, który poprosił Liska o dostarczenie zakupów aż 613 razy. To średnio 51 zamówień złożonych w ciągu jednego miesiąca i prawie 2 każdego dnia!

Lisek specjalizuje się w ekspresowych dostawach i deklaruje, że zamówienie zostanie dowiezione pod drzwi nawet w ciągu 10 minut. Kurierzy Liska naprawdę mają szybkość błyskawicy, bo najkrótszy czas oczekiwania na zamówienie wyniósł 54 sekundy!

Sprzedaż w Lisku wzrosła o 45%

Polski start-up rozpoczął działalność w 2018 roku i od tamtej pory wielkimi krokami pnie się w górę. W 2022 roku Lisek zaliczył rekordowy 10-krotny wzrost przychodów. Firma zapowiadała, że do końca 2023 osiągnie rentowność. Czy im się to udało?

Na razie nie poznaliśmy dokładnych statystyk dotyczących wyników finansowych Liska za 2023 rok. Wiemy już natomiast, że firma nie zwalnia tempa i ciągle pozyskuje więcej klientów. Czekamy na więcej informacji dotyczących kondycji finansowej start-upu.

Konkurencja zwalnia, Lisek przyspiesza

Wydaje się, że 2023 rok nie był łatwym czasem dla polskiego rynku dostaw ekspresowych. Firmy zajmujące się spożywczym q-commerce zwalniały tempo. Z Polski wycofała się platforma Everli (wcześniej Szopi) dostarczająca zakupy z wielu różnych sklepów spożywczych, a jeden z największych konkurentów Liska, Jush!, zrezygnował z działalności w aż 5 miastach.

Przeczytaj więcej na temat tajemniczego zniknięcia Jush!

Mimo to Lisek trzyma się bardzo dobrze i cały czas zwiększa sprzedaż. Wydaje się, że zagwarantował sobie stabilną pozycję na rynku wśród globalnych gigantów takich jak: Glovo, Wolt czy Uber Eats.

Julia Walczak
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(0)