Jakie są najpopularniejsze sieci handlowe? Ranking Listonic


05.02.2024
Julia Walczak
0
ostatnia aktualizacja: 05.02.2024

Spis treści

  1. Najpopularniejsze sklepy spożywcze: Kto na podium?
  2. Dyskonty górą

Rok 2023 upłynął pod znakiem „wojen cenowych”. Jak na tym wyszły popularne sieci spożywcze? Wygrywa Biedronka, Lidl czy może Kaufland albo Dino? Na przedzie są dyskonty, supermarkety czy hipermarkety? Omawiamy wyniki raportu Listonic.

Listonic, właściciel aplikacji do tworzenia list zakupów, po raz kolejny sporządził raport popularności sieci handlowych w Polsce. Analizie podlegały listy zakupów z nazwą konkretnej sieci w tytule.

Najpopularniejsze sklepy spożywcze: Kto na podium?

W rankingu najpopularniejszych sieci handlowych 2024 nastąpiła zmiana pozycji lidera! Jaka sieć wysunęła się na przód w wyścigu? Pierwsze miejsce objęła tym razem Biedronka, której udało się wyprzedzić Lidla o niecałe 2 punkty procentowe. Podium zamyka Auchan, któremu jednak jest bardzo daleko do popularności dwóch największych sieci.

Biedronka pojawiała się w tytułach aż 37,22% list zakupów analizowanych przez Listonic. Lidl miał swój udział w 35,53% tytułów. Trzecia sieć występowała już w tylko w 5,86%. Dalej za nimi ciągnie się długi peleton: Kaufland, Dino, Carrefour, Aldi, Netto, Selgros. Pierwszą dziesiątkę zamyka Stokrotka.

Sprawdź też ranking najlepszych internetowych sklepów spożywczych

Listonic

Biedronka: Nowy lider rankingu

Biedronka działa w Polsce już od 29 lat i posiada blisko 3500 lokali handlowych. Stała się prawdziwym ulubieńcem Polaków i jest kojarzona przede wszystkim z przystępnymi cenami i częstymi promocjami.

Biedronka zdobyła aż 37,22% udziałów wśród list zakupów w kategorii sieci spożywcze i dyskonty. W porównaniu z zeszłym rokiem sklep poprawił swój wynik o 3,22 punkty procentowe, co zagwarantowało mu pozycję lidera rankingu z 2024 roku.

Zobacz gazetkę Biedronki i kupuj taniej

Lidl: Największy rywal Biedronki

Największym rywalem Biedronki pozostaje Lidl. To właśnie te dyskonty najzacieklej walczyły o opinię najtańszego polskiego sklepu. Cały ubiegły rok dawały sobie prztyczki w nos i nic nie zapowiada tego, żeby ich wojna miała się zakończyć.

Lidl działa na polskim rynku już 22 lat i posiada około 900 sklepów. Wzrost popularności o 0,55 punktu procentowego okazał się niewystarczający, żeby dyskont obronił pozycję lidera rankingu. W tym roku stracił ją właśnie na rzecz Biedronki.

Dyskonty górą

W przeciągu ostatniego roku walka o klientów stała się naprawdę zacięta. Dyskonty dynamicznie zmieniały strategie cenowe, a także promowały specjalne akcje promocyjne i gazetki. Sieci nieustannie starały się prześcignąć konkurentów w ilości oferowanych przecen. Wyjątkowo popularne stały się też promocje dla mobilnych użytkowników aplikacji, co jeszcze bardziej zintensyfikowało wojnę cenową. Czy to właśnie walka na przeceny zdecydowała o popularności sieci handlowych?

Chcesz poznać różnicę pomiędzy dyskontem a supermarketem? Przeczytaj więcej tutaj

Ponownie najczęściej wybieranymi sieciami spożywczymi pozostają dyskonty (czyli średniej wielkości sklepy, sprzedające towar po stosunkowo niskich cenach). Niekwestionowanymi liderami pozostają tutaj Biedronka i Lidl. W tyle pozostają hipermarkety (jak Auchan, Carrefour) i supermarkety (jak Dino, Stokrotka).

Julia Walczak
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(0)