Glovo cztery lata na polskim rynku. Firma podsumowuje działalność


28.11.2023
Julia Walczak
1
ostatnia aktualizacja: 28.11.2023

Spis treści

  1. Ekspansja Glovo w Polsce
  2. Glovo: Wsparcie dla małych i średnich firm
  3. Couriers Pledge i Glovo center wsparciem dla kurierów

Glovo funkcjonuje w Polsce od 2019 roku. Po czterech latach działalności na rynku może pochwalić się blisko 6 milionami aktywnych polskich użytkowników. Liczby mówią same za siebie – pozycja Glovo na rynku dostaw i zakupów online jest bardzo wysoka.

Ekspansja Glovo w Polsce

W ciągu czterech lat, pomimo bardzo intensywnej konkurencji, Glovo z mało znanej marki stało się nr 2 pod względem udziału w rynku i zdecydowanie najszybciej rosnącą platformą w Polsce. Firma stała się w tym czasie głównym graczem na rynku dostaw. Najlepiej świadczy o tym fakt, że aplikacja Glovo ostatnie trzy lata była najczęściej pobieraną aplikacją dedykowaną dostawom.

Czy Glovo to najlepsza aplikacja q-commerce? Sprawdź w rankingu

„Planując ekspansję na polski rynek znaliśmy jego realia oraz konkurencję. Mieliśmy świadomość, że nie będzie łatwo zawojować rynek, dlatego skupiliśmy się na rozbudowie naszej oferty, szybkiej ekspansji do 200 miast w Polsce oraz wyjściu poza klasyczne dostawy z restauracji. Jak się okazało był to strzał w dziesiątkę – zapewnia Carlos A. Silvan, General Manager Glovo Polska.

Rekordy dzięki BIEK: Zakupy z Biedronki przez Glovo

BIEK to usługa ekspresowych dostaw zakupów, oferowana przez Glovo we współpracy z Biedronką. Firma przyznaje, że to między innymi dzięki tej kooperacji, udało jej się pobijać kolejne rekordy.

Usługa dostępna jest w wybranych strefach sześciu największych miast: Gdańska, Krakowa, Łodzi, Poznania, Warszawy i Wrocławia.Użytkownicy mogą zamówić do domu setki produktów m.in. owoce, warzywa, ryby, mięso, kosmetyki, chemię czy artykuły pielęgnacyjne.

Zobacz gazetkę Biedronki. Co warto zamówić?

BIEK, Biedronka, mat. prasowe

Glovo: Wsparcie dla małych i średnich firm

Glovo rozszerzyło liczbę swoich współpracy z lokalami gastronomicznymi i handlowymi aż do 15000 partnerów. 90% z nich to małe i średnie firmy, które dzięki zintegrowanym działaniom Glovo z łatwością wchodzą na rynek cyfrowy. Współpraca z platformą przynosi im wymierne korzyści – mogą skutecznie zarządzać działalnością i rozwijać się, korzystając z możliwości oferowanych przez platformę cyfrową Glovo. Firma podaje, że dzięki rejestracji w Glovo, partnerzy mają szansę zwiększyć przychody nawet o 40%.

Użyj kodu rabatowego do Glovo i oszczędzaj na zakupach

Couriers Pledge i Glovo center wsparciem dla kurierów

W 2022 roku we współpracy z organizacją pozarządową Fairwork, Glovo zainicjowało program o nazwie „Zobowiązanie wobec kurierów”. Inicjatywa obejmuje szereg działań, mających na celu zapewnienie kurierom świadczącym usługi dla Glovo szeregu korzyści takich jak: świadczenia socjalne, ubezpieczenia, wysokie standardy bezpieczeństwa, wsparcie finansowe w przypadku choroby lub narodzin dziecka, a także dostęp do różnorodnych szkoleń umożliwiających rozwijanie nowych umiejętności w różnych dziedzinach. Program przyczynił się do zwiększenia satysfakcji kurierów. 80% pracowników (globalnie) wyraziło zadowolenie z pracy dla Glovo.

Dodatkowo, w sześciu głównych miastach Polski, kurierzy obsługujący zamówienia dla Glovo mają dostęp do specjalnych „Glovo Center”. W tych miejscach kurierzy mają szansę się zrelaksować, schronić przed niepogodą oraz skorzystać ze wsparcia ze strony opiekunów miast.

Julia Walczak
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(1)

Wojtek

Nigdy nie korzystałem z glovo