Barbora kończy działalność w Polsce. Co to znaczy dla e-grocery?


27.02.2024
Julia Walczak
0
ostatnia aktualizacja: 27.02.2024

Spis treści

  1. Barbora kończy działalność w Polsce
  2. Barbora: Największy sklep e-grocery w krajach bałtyckich

Internetowy sklep spożywczy Barbora.pl kończy działalność w Polsce! Od 3 marca br. nie będzie już obsługiwał zamówień. Powodem ma być zbyt wolne tempo rozwoju rynku e-grocery w kraju. 

Litewski e-sklep nie poradził sobie najlepiej na naszym rynku. Firmie nie udało się osiągnąć spodziewanych rezultatów, dlatego zamyka polski oddział. Można się było tego spodziewać już od jakiegoś czasu (pisaliśmy o tym tutaj).

Barbora kończy działalność w Polsce

Supermarket internetowy Barbora, oferujący swoje usługi w Trójmieście, Warszawie, Katowicach i Łodzi, wycofuje się z polskiego rynku. Firma już wcześniej ograniczała swoją działalność. Teraz zdecydowała się całkiem ją zawiesić. Jak twierdzi Viktoras Juozapaitis, dyrektor firmy RADAS, UAB, która kontroluje spółkę „Barbora Polska”, winę za niepowodzenie ponosi zbyt niski popyt.

Firma miała duże problemy z osiągnięciem rentowności w Polsce, ale z roku na rok pomniejszała straty. „Tempo rozwoju rynku w ostatnich latach nie spełniło naszych oczekiwań, dlatego na tym etapie podjęto decyzję o zaprzestaniu działalności Barbory ​​w Polsce i skupieniu się na działalności w krajach bałtyckich.” – powiedział Juozapaitis.

Zobacz ranking najlepszych internetowych sklepów spożywczych

Spadek popularności e-grocery po pandemii

Barbora padła ofiarą spadku popytu na dostawę zakupów spożywczych, którą można było zauważyć po wygaśnięciu pandemii COVID. Wzrost zapotrzebowania na tego rodzaju usługi zaczął gwałtownie spadać, kiedy mogliśmy już bez większego stresu wychodzić z domów.

W czasie zaostrzonego okresu pandemicznego, kiedy Barbora wchodziła na polski rynek (w 2021 roku), prognozy na rozwój rynku wydawały się bardzo kolorowe. Rzeczywiste wyniki nie były jednak zadowalające.

Barbora: Największy sklep e-grocery w krajach bałtyckich

Litewska spółka kontynuuje rozwój w trzech krajach bałtyckich: Litwie, Łotwie i Estonii. Barbora nazywa siebie największym operatorem e-grocery na tym terenie. W Litwie rozwozi zakupy już od 10 lat (od 2014 roku), a w Łotwie i Estonii od 2018 roku.

Wydaje się, że w innych krajach, w których operuje, Barbora radzi sobie bardzo dobrze. Co w takim razie poszło nie tak w przypadku Polski? Można spekulować, że e-sklep Barbora nie był w stanie przebić się przed mocnych konkurentów takich jak Frisco, globalne platformy (Glovo, Wolt itd.) i supermarkety działające w formule omnichannel. Czy polski rynek e-grocery jest już przepełniony?

Julia Walczak
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(0)