Eurocash w trzecim kwartale. Frisco zwiększa sprzedaż


13.11.2023
Julia Walczak
0
ostatnia aktualizacja: 13.11.2023

Spis treści

  1. Eurocash: Wyniki w III kwartale
  2. Frisco: spadek klientów, ale wzrost sprzedaży

W ciągu trzech kwartałów tego roku łączne przychody Grupy Eurocash przekroczyły 24,5 mld zł. Wzrosła też sprzedaż jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się marek tej grupy: Frisco.pl. Jak wyglądają wyniki internetowego supermarketu w III kwartale 2023?

Eurocash: Wyniki w III kwartale

Grupa Eurocash zaprezentowała wyniki za III kwartał 2023 roku. Łączne przychody z pierwszych 9 miesięcy roku wzrosły o 8% r/r do 24,5mld zł. Zysk grupy w tym okresie wyniósł 44 mln zł wobec niecałych 11 mln w ubiegłym roku.

Dzięki konsekwentnie wdrażanej strategii rozpisanej na lata 2023-2025, Grupa Eurocash pozostaje w trendzie wzrostowym […] Na poziomie wyniku netto pierwsze dziewięć miesięcy tego roku zamknęliśmy z zyskiem netto wynoszącym 44 mln zł, czyli ponad 4-krotnie wyższym niż przed rokiem – powiedział Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

Frisco: spadek klientów, ale wzrost sprzedaży

Internetowy supermarket Frisco zanotował spadek liczby aktywnych klientów o 5% r/r – podaje portal wiadomoscihandlowe.pl. Mimo to sprzedaż lidera e-grocery za trzy kwartały 2023 roku wzrosła o 13% r/r i wyniosła 311 mln złotych w porównaniu do 275 mln w poprzednim roku! Jak to możliwe?

Klienci Frisco.pl kupują więcej! Średnia wartość koszyka zakupowego w tym sklepie internetowym wzrosła o 9% do 324 zł w porównaniu do 297 zł w tym samym okresie poprzedniego roku. Dzięki temu sprzedaż możesz wciąż dynamicznie rosnąć, pomimo mniejszej liczby klientów e-sklepu.

Z naszym kodem rabatowym zrobisz tańsze zakupy we Frisco! Sprawdź zniżkę na pierwsze zamówienie

Plany Eurocash na Frisco.pl

Frisco jest częścią segmentu Projekty Grupy Eurocash. To najmniejszy, ale też najdynamiczniej rozwijający się obszar działalności grupy. Sprzedaż tego segmentu w ciągu trzech kwartałów 2023 roku wyniosła 660 mln zł, czyli o 23% więcej niż w ubiegłym roku. Za ten wzrost odpowiedzialny jest przede wszystkim rozwój supermarketu Frisco.pl oraz marketu alkoholowego Duży Ben.

Cele Grupy Eurocash związane z Frisco są naprawdę ambitne. Supermarket internetowy jest częścią nowej strategii grupy na lata 2023-2025. Według jej założeń Frisco ma w 2025 roku wygenerować aż 1 mld zł przychodów. Firma szacuje, że aktualnie Frisco ma bardzo wysoki udział w spożywczym rynku dostaw do domu, szacowany w granicach 51%. Grupa planuje systematycznie zwiększać zasięg sklepu i przewiduje dalszy wzrost sprzedaży.

Zobacz ranking supermarketów online i porównaj najlepsze oferty!

Frisco: #1 na rynku e-grocery

Frisco.pl to jeden z liderów internetowych supermarketów, oferujących dostawę zakupów do domu. To też jeden z najstarszych tego rodzaju e-sklepów na rynku. W Warszawie działa już od 2006 roku, a od 2020 rozszerzył swoją działalność na kolejne duże miasta: Wrocław i Poznań. Obecnie swoim zasięgiem obejmuje blisko 25% gospodarstw domowych w Polsce. Zakupy we Frisco można aktualnie zrobić w: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Krakowie, Trójmieście i Bydgoszczy.

Julia Walczak
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(0)