Dino debiutuje w e-commerce. Przejmuje drogerię eZebra
- Kategoria
- aktualności
Spis treści
Dino Polska wchodzi do świata sprzedaży online. Spółka poinformowała o przejęciu internetowej drogerii eZebra. Dlaczego sieć sklepów spożywczych zdecydowała się na inwestycję w sektor kosmetyczny? Czy w przyszłości możemy spodziewać się nowego gracza e-grocery?
Polska sieć sklepów spożywczych poinformowała o zawarciu przedwstępnej umowy z ezebra.pl. Dino ma przejąć 75% udziałów drogerii internetowej. To prawdopodobnie dopiero początek. Możliwe, że spółka planuje otwarcie własnego e-sklepu.
Dino przejmuje kontrolę nad eZebra
Dino ma przejąć kontrolę nad działaniem drogerii internetowej eZebra. Planem spółki jest „współdziałanie z założycielami i kadrą menadżerską eZebra w celu dalszego rozwoju działalności drogerii eZebra.pl i wspólnego budowania kompetencji w obszarze e-commerce”.
Cena za udziały ma wynieść około 61 mln złotych. Transakcja musi być jednak najpierw zaakceptowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dino kupi udziały jeżeli zgoda urzędu zostanie wydana do 31 marca 2024.
Sklep internetowy eZebra
Plany Dino na e-commerce
To, że Dino szykowało się na start działań w obszarze e-commerce, było wiadomo już od jakiegoś czasu. Firma informowała o przygotowaniach do otwarcia sklepu internetowego już w czerwcu br. Zamiast tego zdecydowano się jednak na przejęcie internetowej drogerii. Czy zatrzyma się na branży beauty czy będzie kontynuowało rozwój e-commerce?
Można zastanawiać się czy Dino zainwestuje również we własny kanał e-grocery. Sprzedaż świeżych produktów wiąże się z dużymi wyzwaniami logistycznymi, a spółka nie miała do tej pory doświadczenia z prowadzeniem działalności internetowej. Prawdopodobnie to właśnie dlatego rozpoczęto właśnie od przejęcia, a nie otwarcia własnego kanały sprzedaży.
Zastanawiasz się gdzie zrobić zakupy online? Sprawdź ranking najlepszych supermarketów
Prognoza działań Dino: Agnieszka Skonieczna dla Wiadomości Handlowych
Rozwój Dino w obszarze e-commerce skomentowała dla portalu Wiadomości Handlowe, Agnieszka Skonieczna, retail & pharma business unit director w PMR. „Dino nie będzie inwestować we własne e-grocery. Nie wykluczam natomiast dalszych przejęć w ramach kanału online.” – spekuluje ekspertka.
Agnieszka Skonieczna stwierdza, że sprzedaż produktów spożywczych przez internet to bardzo wymagająca działalność. Nie dziwi jej również inwestycja Dino w branżę kosmetyczną, która jest przecież największą kategorią FMCG na rynku online.
Marzy Ci się ekspresowa dostawa? Wypróbuj aplikacje q-commerce
eZebra: Co to za sklep?
W jaki sklep inwestuje Dino? Drogeria eZebra oferuje kilkadziesiąt tysięcy produktów z różnych kategorii takich jak makijaż, pielęgnacja, perfumy czy gospodarstwo domowe.
Firma należy do liderów e-Commerce w Polsce w kategorii retail health & beauty. Rozwija się również na rynkach innych krajów europejskich między innymi w Niemczech, Austrii i Ukrainie.
- Tagi
- e-commerce
Najnowsze artykuły
Komentarze użytkowników
(3)Wojtek
Haha, serio nawet w dino?
Aleks
Zdziwiłoby mnie gdyby nie uruchomili sprzedaży internetowej. Przecież teraz każdy to robi
Ola
Ciekawa informacja z tymi kosmetykami.
Dodaj komentarz