Deliveroo urosło w pierwszym kwartale. To dzięki zagranicznym rynkom


19.04.2024
Julia Walczak
0
ostatnia aktualizacja: 19.04.2024

Spis treści

  1. Deliveroo przyśpiesza wzrost
  2. Deliveroo na tle konkurencji: Just Eat Takeaway i Uber

Brytyjska firma Deliveroo, zajmująca się dostawami żywności, odnotowała wzrost w pierwszym kwartale 2024 roku. To zasługa głównie jej zagranicznej działalności. Liczba zamówień w Wielkiej Brytanii i Irlandii stoi w miejscu. 

Deliveroo odnotowuje wzrost zamówień, wartości transakcji i przychodów na rynku międzynarodowym. Do wzrostu przyczyniają się głównie operacje prowadzone we Francji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Hong Kongu, a także we Włoszech.

Sprawdź jakie aplikacje dowożą jedzenie w Polsce

Deliveroo przyśpiesza wzrost

Wartość transakcji Deliveroo w pierwszym kwartale wzrosła o 6% rok do roku do 1,83 miliarda funtów. Przychody firmy wzrosły natomiast o 2% i osiągnęły 514 milionów funtów. Oznacza to, że rozwój w tym aspekcie przyśpieszył – w poprzednim kwartale przychody wzrosły o 1% rok do roku.

„Jestem zadowolony z tego, jak rozpoczął się ten roku – w oparciu o postępy, które poczyniliśmy w 2023 r.” – powiedział dyrektor generalny Deliveroo, Will Shu. Firma optymistycznie patrzy w przyszłość. Pomimo wysokiej konkurencji planuje utrzymać wzrost w 2024 roku na wysokim poziomie.

Rynki zagraniczne napędem do rozwoju

Na wzrosty składa się przede wszystkim działalność międzynarodowa Deliveroo. Organizacja buduje swoją pozycję we Francji, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Hong Kongu i we Włoszech, co ma istotny wpływ na ogólny wzrost w obszarach takich jak wartość transakcji, liczba zamówień czy przychody.

Wielka Brytania i Irlandia wciąż odpowiadają za ponad połowę zamówień, które obsługuje firma (59%). Chociaż rynek w tych krajach jest stabilny, to przychody pozostają tam cały czas na podobnym poziomie. Oprócz tego Deliveroo działa jeszcze w 8 innych krajach. Poza Francją, ZEA, Hong Kongiem i Włochami, są to: Belgia, Singapur, Kuwejt i Katar.

Skorzystaj z kodu rabatowego do Uber Eats i oszczędzaj na dostawie

Deliveroo na tle konkurencji: Just Eat Takeaway i Uber

Największymi rywalami Deliveroo w Wielkiej Brytanii są Just Eat Takeaway (w Polsce operuje pod nazwą Pyszne.pl) i Uber. Aplikacje walczą ze sobą przede wszystkim o londyńskich klientów, ale rywalizują też pod względem wartości ich akcji na giełdzie.

Wartość transakcji Just Eat Takeaway wyniosła w pierwszym kwartale 6,55 miliarda euro. Wzrosła w Wielkiej Brytanii i Irlandi aż o 11%, w Europie Północnej o 5%. Kompensuje to spadki w Ameryce Północnej (11%), Europie Południowej i Australii (15%). Drugi z konkurentów, Uber Eats, jeszcze nie udostępnił danych na temat wyników w pierwszym kwartale 2024 roku.

Julia Walczak
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(0)