Black Friday: Rośnie zainteresowanie Polaków promocjami
- Kategoria
- aktualności
Spis treści
Coraz więcej Polaków jest zainteresowanych promocjami na Black Friday – wskazuje badanie przeprowadzone przez SMSAPI. W tym roku wielu konsumentów czeka z zakupami do 24 listopada. Czy to będzie wielkie zakupowe szaleństwo?
Czarny piątek (Black Friday) to dzień niezwykłych promocji i obniżek cenowych. Przypada zawsze na czwarty piątek listopada, zaraz po Święcie Dziękczynienia. Chociaż zwyczaj wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, cieszy się coraz większą popularnością również w Polsce.
Black Friday w Polsce 2023
Czarny piątek nie jest jeszcze w Polsce tak popularnym wydarzeniem jak w Stanach Zjednoczonych. Nie jest też dniem wolnym od pracy. Mimo to coraz więcej osób jest świadomych nadchodzących promocji i odkłada większe zakupy właśnie na ten moment.
W tym roku Black Friday wypada w Polsce na 24 listopada. W promocje będzie też bogaty tzw. „Cyber Monday”, pierwszy poniedziałek po tym weekendzie. Firmy rozpoczynają jednak różne działania i akcje promocyjne jeszcze wcześniej. Warto obserwować komunikaty ulubionych marek. Część z nich decyduje się np. na cały tydzień z promocjami i nazywa go „Black Week”.
Rośnie zainteresowanie czarnym piątkiem
Jak wynika z badania SMSAPI z listopada 2023 roku, 61,5% respondentów planuje skorzystać z promocyjnych ofert z okazji Black Friday i Cyber Monday. Jedynie 6,7% zdecydowało, że nie będzie brało udziału w wydarzeniu. Reszta zastanowi się po przeanalizowaniu dostępnych ofert. Rok wcześniej chęć wzięcia udziału w wydarzeniu zadeklarowało 56% uczestników badania.
Z kodami rabatowymi czarny piątek może trwać cały rok. Sprawdź dostępne promocje
Black Friday: Sposób na inflację?
Niektórzy traktują czarny piątek jako sposób na rosnącą inflację. Aż 44% ankietowanych uważa, że uda im się dzięki niemu uniknąć wpływu rosnących cen na koszt ich zakupów świątecznych.
Właśnie dlatego często decydujemy się na odwlekanie większych zakupów aż do końcówki listopada. Najchętniej kupujemy wtedy produkty z kategorii odzież i obuwie, RTV/AGD i elektroniki oraz kosmetyków.
Jakie są najlepsze internetowe supermarkety?
Polacy sprawdzają ceny: Dyrektywa Omnibus
Wprowadzona przez Unię Europejską dyrektywa Omnibus ma chronić konsumentów przed nieuczciwymi praktykami zawyżania cen przed okresem promocyjnym (szczególnie w przypadku akcji takich jak Black Friday i Cyber Monday). Nakłada na sprzedawców obowiązek podawania najniższej ceny produktu z ostatnich 30 dni.
– Nasze badanie pokazuje, że konsumenci bardzo chętnie korzystają z możliwości sprawdzenia, czy mają do czynienia z rzeczywiście korzystną ofertą. A kiedy uznają, że tak nie jest, bez wahania zrezygnują z zakupu – mówi Maja Wiśniewska, Head of Marketing w SMSAPI. Aż 70% badanych rezygnowało z kupienia artykułu, kiedy widziało, że aktualna cena jest niższa niż najniższa cena z ostatnich 30 dni.
Komentarze użytkowników
(1)Wojtek
Ten czarny piątek to jedno wielkie oszustwo, ceny są sztucznie podwyższane żeby później sztucznie je obniżyć…
Dodaj komentarz