Zakupowe trendy przed Świętami
- Kategoria
- aktualności
Jeśli chodzi o zakup prezentów dla bliskich, Polacy zaczynają ich szukać już w listopadzie, kiedy to w Black Friday i Cyber Monday (odpowiednio 25 i 28 listopada) pojawiają się promocje i rabaty. Na przestrzeni lat wzrosło użycie frazy „promocje” w Google w okresie świątecznym. Po post-pandemicznym okresie niepewności gospodarczej w 2022 roku, możemy zauważyć wzrost zainteresowania wyszukiwarek słowami związanymi z oszczędnościami i rabatami. Przypuszczalnie poszukując prezentów świątecznych również będziemy szukać oszczędności.
ZARZĄDZANIE BUDŻETEM
Polki i Polacy przeżywają trudne chwile w ostatnich dwóch latach. Inflacja jest dla nich obecnie najważniejszym problemem. 67% z nich uważa, że ich jakość życia spadła w ciągu ostatnich sześciu miesięcy z powodu wzrostu cen. Ponadto 19% Polek i Polaków odkłada lub oszczędza pieniądze bez względu na to, co się dzieje, co stanowi wzrost o 5 punktów procentowych w stosunku do marca.
Jak podaje Weronika Zaręba z Google Polska, 70% Polaków ogranicza swoje bieżące wydatki. Po pierwsze, odmawiają zakupu przedmiotów, których nie potrzebują (39%). Drugą reakcją jest wzrost zainteresowania promocjami i ofertami specjalnymi, co ujawnia wyszukiwarka Google. Trzecią reakcją jest to, że 38% respondentów przechodzi na tańsze produkty, aby zastąpić te, których obecnie używają, wybierając mniej kosztowne marki zamiast tych droższych, których używali wcześniej – podaje Zaręba. Stosunkowo niewielka liczba mężczyzn i kobiet, 16%, stosuje inną taktykę. Ponieważ lokaty i inne inwestycje oszczędnościowe przestają być opłacalne, osoby te starają się stale wydawać swoje oszczędności, obawiając się, że ich wartość będzie z czasem maleć.
ZAKUPY NIE TYLKO STACJONARNIE
Interesujące jest również to, że zakupy online są tak popularne. Według 23% respondentów, cena jest powodem, dla którego robią zakupy w sieci. Wygoda jest dominującym powodem, dla którego ludzie wybierają zakupy online, według badania Smart Shopper (46%), a szybkość transakcji jest tuż za nią (40%). Od 2022 roku polscy internauci będą korzystać z wyszukiwarek 2,5 razy częściej na urządzeniach mobilnych niż na tradycyjnych komputerach – wynika z badania Smart Shopper. Już teraz 40% badanych konsumentów płci męskiej i żeńskiej robi zakupy w sieci za pomocą smartfona, a liczba ta będzie rosła.
Trend kupowania online znacznie wzmocniła pandemia, jednak aż 92% respondentów deklaruje, że nadal będzie korzystało z tej formy robienia zakupów.
Dodaj komentarz