Produkty PepsiCo znikną z sieci Carrefour. Chodzi o podwyżki cen


09.01.2024
Julia Walczak
0
ostatnia aktualizacja: 09.01.2024

Spis treści

  1. Pepsi i Lay’s znikają z Carrefoura
  2. Podwyżki PepsiCo od 2024 roku
  3. Odpowiedź Pepsi

Francuska sieć hipermarketów Carrefour wycofała produkty PepsiCo (m.in. napoje Pepsi, 7Up, Mirinda oraz chipsy Lay’s) ze sprzedaży we wszystkich sklepach we Francji, Belgii, Hiszpanii i we Włoszech. To efekt zbyt wysokich cen, które firma uznaje za nieakceptowalne. Czy w Polsce też nie kupimy już produktów PepsiCo w sklepach Carrefour?

Pepsi i Lay’s znikają z Carrefoura

Od 4 stycznia bieżącego roku Carrefour nie sprzedaje produktów PepsiCo w czterech krajach: we Francji, Belgii, Hiszpanii i we Włoszech – poinformowała agencja Reuters. To efekt sporu pomiędzy detalistami a gigantami spożywczymi.„Nie sprzedajemy już produktów tej marki ze względu na niedopuszczalne podwyżki cen” – powiedział rzecznik francuskiego detalisty.

Wycofywanie produktów ze sklepów to znana taktyka, używana przez sieci handlowe w celu wygrania negocjacji cenowych. Wojna pomiędzy supermarketami, a gigantami FMCG stała się jeszcze bardziej zaciekła ze względu na rosnącą inflację. W ciągu ostatniego roku stosowało ją już wielu sprzedawców m.in. z Niemczech i Belgii, którzy odwoływali zamówienia na produkty ze względu na podwyżki cen.

Zobacz najnowsze gazetki sklepu Carrefour!

Czy produkty PepsiCo znikną ze sklepów Carrefour w Polsce?

Jak poinformowała francuska sieć supermarketów, produkty PepsiCo znikną ze sklepów w 4 krajach. Nie ma jednak wśród nich Polski. Czy produkty Pepsi znajdziemy jeszcze w sklepach Carrefour? Marka również u nas się nie wywinie od odpowiedzialności. Carrefour Polska deklaruje, że ograniczy współpracę z Pepsi. Nie podaje jednak szczegółowo, co takie ograniczenie miałoby oznaczać.

Podwyżki PepsiCo od 2024 roku

W okresie od lipca do września Pepsi podniosła ceny swoich produktów o całe 11%. Firma zaczęła stosować też tzw. „downsizing”, czyli zmniejszała wielkość opakować produktów w taki sposób, żeby rzeczywiste skoki cenowe nie były na pierwszy rzut oka widoczne dla konsumenta. To również zostało jej wytknięte przez Carrefour, który ostrzegał klientów przed „shrinkflation” (gra słów, połączenie „kurczyć się” ze słowem „inflacja”, stosowane do nazywania praktyki opisanej wyżej).

W październiku ubiegłego roku Pepsi ogłosiła też plan na podwyżki cen w 2024 r., co okazało się zapalnikiem do konfliktu z siecią Carrefour. Podwyżki okazały się dla sieci niemożliwe do zaakceptowania.

Wolisz robić zakupy online? Sprawdź gdzie się najbardziej opłaca

Odpowiedź Pepsi

Jak na te informacje reaguje PepsiCo? Na razie nie wygląda na to, żeby sieć miała wycofać się z planowanych podwyżek. „Prowadzimy rozmowy z siecią Carrefour od wielu miesięcy i nadal będziemy działać w dobrej wierze, aby zapewnić dostępność naszych produktów” – stwierdziła PepsiCo w oświadczeniu cytowanym przez Reutersa.

Julia Walczak
Redaktorka i copywriterka. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(0)