Lewiatan rebranduje sklepy. Od teraz 'Lewiatan Express’


12.07.2023
Julia Walczak
1
ostatnia aktualizacja: 12.07.2023

Spis treści

  1. Lewiatan w Chwilę – sklep małego formatu
  2. Zmiana nazwy na Lewiatan Express
  3. Koncept sklepów małoformatowych
  4. Segment convenience w Polsce

Lewiatan w Chwilę zmienia się w Lewiatan Express. Polska sieć handlowa zakończyła testy sklepów typu convenience i zadecydowała o zmianie nazwy – donoszą wiadomościhandlowe.pl.

Lewiatan w Chwilę – sklep małego formatu

Pierwszy Lewiatan w Chwilę został uruchomiony w lutym 2022 roku w ramach prowadzonych testów pilotażowych. Koncept był inspirowany zmieniającymi się potrzebami konsumentów i trendami na rynku.  Sklepy mają umożliwiać spontaniczne i szybkie zakupy uzupełniające „po drodze” do pracy lub do domu.

Zobacz także:

Aplikacja mobilna Mój Lewiatan – przekonaj się czy warto z niej korzystać

Zmiana nazwy na Lewiatan Express

W trakcie fazy testów firma wprowadziła różnego rodzaju korekty. Jedną z nich była zmiana nazwy nowego formatu z Lewiatan w Chwilę na Lewiatan Express. Jak tłumaczy Adam Imielski, kierownik działu marketingu marki w Lewiatan Holding „okazało się, że Polacy są mocno przyzwyczajeni do określenia 'express’ w przypadku małych sklepów. Jest to na tyle zakorzenione w świadomości konsumentów, że zdecydowaliśmy się na zmianę nazwy deskrypcji z 'w chwilę’ na 'express'”

Koncept sklepów małoformatowych

Segment sklepów convenience jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów na polskim rynku detalicznym.W miarę jak tempo życia staje się coraz bardziej intensywne, konsumenci częściej korzystają z wygodnych i szybkich rozwiązań.

Sklepy małoformatowe mają niewielki rozmiar i są usytuowane w dogodnych lokalizacjach, często w bliskiej odległości od miejsc zamieszkania, miejsc pracy lub innych często odwiedzanych punktów. Działają na zasadzie ajencyjnej i franczyźnie.

Segment convenience w Polsce

Jednym z wiodących graczy w tym segmencie jest Żabka, którą można znaleźć dosłownie na każdym rogu. Coraz więcej sieci otwiera jednak konkurencyjne sklepy typu convenience, widząc w nich ogromny potencjał. W Polsce działa jeszcze między innymi Carrefour Express

Julia Walczak
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(1)

Milena

Jakoś nie przepadam za zmianami w nazwach sklepów, dobrze że tutaj tylko taka drobna.