Japoński 7-Eleven wykorzysta sztuczną inteligencję do projektowania nowych produktów


20.11.2023
Julia Walczak
1
ostatnia aktualizacja: 21.11.2023

Spis treści

  1. 7-Eleven: Produkty z rąk sztucznej inteligencji
  2. AI w handlu: Trendy

Japoński oddział sieci sklepów 7-Eleven zacznie używać sztucznej inteligencji w procesie planowania produktów. Nowa technologia ma skrócić czas pracy nad tym obszarem o 90%.

7-Eleven: Produkty z rąk sztucznej inteligencji

Wiosną 2024 roku 7-Eleven zacznie używać generatywnej sztucznej inteligencji w celu usprawnienia procesu projektowania i planowania produktów. Zadaniem AI będzie szczegółowa analiza danych dotyczących potrzeb i preferencji konsumentów, przetworzenie ich, rozpoznanie trendów i stworzenie propozycji produktów.

Do tego skomplikowanego zadania 7-Eleven użyje własnego systemu informatycznego opartego na chmurze, wyposażonego w sztuczną inteligencję od OpenAI, Stability AI i Google. System będzie miał dostęp do danych na temat sprzedaży i opinii klientów na social mediach.

Sztuczna inteligencja zaprojektowała lody. Jaki smak wybrała?

Wprowadzanie produktów na rynek 10 razy szybciej

Nowa technologia ma zautomatyzować procesy, które wcześniej wymagały dużo czasu od pracowników. AI ma zastąpić takie działania jak analiza ankiet konsumenckich i liczne spotkania wewnętrzne przed wprowadzeniem produktów na rynek.

W Żabce Nano staną automaty z piwem. Czy to legalne?

System wprowadzono już w jednym z działów, gdzie pozwolił na zredukowanie liczby wewnętrznych spotkań aż o 80%. 7-Eleven spodziewa się, że wprowadzenie nowej technologii może skrócić czas wprowadzania nowego produktu na rynek nawet o 90% np. z około 10 miesięcy do zaledwie 30 dni.

AI w handlu: Trendy

Sztuczna inteligencja jest już szeroko wykorzystywana w handlu, jednak użycie jej do planowania produktów jest zupełną nowością. Do tej pory AI najczęściej służyła do poprawy procesów sprzedaży np. komunikacji z klientami poprzez chatboty.

Jak zrobić zakupy w Żabce Nano? Dowiedz się więcej!

Sztuczna inteligencja jest też szeroko używana w sklepach autonomicznych, które nie wymagają obecności pracowników. AI jest w stanie śledzić ruchy klientów i za pomocą specjalnych kamer i czujników wagi, dopisywać odpowiednie produkty ich rachunku. Taka technologia jest używana np. przez Żabkę Nano.

Julia Walczak
Redaktorka i copywriterka. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(1)

Wiola

Przeraża mnie ta sztuczna inteligencja, wszędzie dookoła jej pełno