Everli znika z Polski. Platforma okazała się nierentowna


09.01.2024
Julia Walczak
0
ostatnia aktualizacja: 09.01.2024

Spis treści

  1. Everli zamyka serwis w Polsce
  2. Szopi.pl/Everli: Działalność w Polsce i na świecie

Everli (wcześniej Szopi), platforma do zakupów spożywczych online wycofuje się z Polski. Portal wiadomoscihandlowe.pl uzyskał oficjalne potwierdzenie tej wiadomości prosto z włoskiej centrali.

Szopi.pl to start-up, który zaczął działać w Polsce w 2016 roku. Jako pierwszy dostarczał produkty ze sklepów spożywczych takich jak Lidl czy Biedronka, do domów klientów. W 2019 roku polską firmę przejęło włoskie przedsiębiorstwo, które zmieniło nazwę platformy na Everli. Teraz wychodzą z polskiego rynku.

Everli zamyka serwis w Polsce

„Potwierdzamy decyzję o zamknięciu naszego serwisu w Polsce” – odpowiedziała na zapytanie portalu wiadomoscihandlowe.pl Sara Bernasconi z Everli. Przedsiębiorstwo poinformowało, że kontynuowanie działalności w kraju nie jest możliwe ze względu na brak rentowności.

Klienci firmy już od jakiegoś czasu skarżyli się na problemy z działalnością platformy. „Działała ta apka dobrze do wczoraj. Ponoć wycofali się z Sosnowca. a chciałem sobie pare rzeczy zamówić. No tak się nie robi”; „Kupiłem plusa ale ciągle brak szoperów. Edit: wygląda na to że operator wycofał się całkiem z Polski.”; „Miałem jeszcze ważna subskrypcję i z dnia na dzień się zamknęli”- można przeczytać w komentarzach użytkowników na Google Play. Zaczęli zgłaszać swoje wątpliwości pod koniec grudnia 2023 r.

Które sklepy dowożą zakupy do domu? Gdzie najlepiej kupować?

Komunikat, który pojawia się przy próbie zamówienia z Everli

Dlaczego to koniec Everli w Polsce? Okazało się nierentowne

Firmie Everli Polska nie udało się uzyskać dostatecznego rozgłosu. Pomimo wczesnego startu platformy, przedsiębiorstwo pozostawało nierentowne. W 2021 roku strata netto Everli wyniosła 3,58 mln zł, a w 2022 roku udało się ją ograniczyć do 1,18 mln zł. Nie wiadomo jeszcze jakie wyniki finansowe osiągnął polski oddział w 2023 roku.

Warto wspomnieć o tym, że na początku swojej działalności Szopi nie musiało mierzyć się z dużą ilością konkurencji. Jednak w trakcie epidemii koronawirusa polski rynek e-grocery zdecydowanie się rozrósł. Wiele sieci supermarketów założyło własne e-sklepy. Everli musiał też mierzyć się z takimi globalnymi gigantami jak Glovo czy Wolt, a także polskimi firmami q-commerce jak Lisek.App czy Jush!. Możliwe, że to właśnie nieumiejętność wybicia się na tle pozostałych przedsiębiorstw i brak dostatecznie wyraźnych akcji marketingowych, doprowadziły do upadku platformy w Polsce.

Zobacz ranking najlepszych aplikacji zakupowych, które dowiozą zakupy spożywcze pod Twoje drzwi

„Nowe otwarcie” Everli: Czy to była ostatnia szansa?

Jeszcze w październiku platforma Everli zdecydowała się na wprowadzenie nowości i lepsze dostosowanie się do e-konsumenta. Teraz wiemy, że prawdopodobnie była to ostatnia próba uratowania polskiego oddziału platformy. Firma wprowadziła nowy, kwartalny program lojalnościowy „Everli Plus” oraz deklarowała większą ilość współprac z sieciami i zwiększenie liczby dostępnych „szoperów” (osób, które robiły zakupy i dowoziły je do klientów).

“Konsument nie jest obojętny na rosnące ceny i kupuje rozważniej. Obserwujemy wyższe koszyki zakupowe, ale jednocześnie zmniejsza się liczba zakupionych artykułów, klient wybiera to co niezbędne i opłacalne. To między innymi dlatego zdecydowaliśmy się na zwiększenie bonusów, czy alternatywny plan Everli Plus – chcemy przekonać Klienta, że zakupy online to długofalowa oszczędność, są mniej kompulsywne, bardziej przemyślane, a poza aspektem finansowym wygodniejsze i czasowo bardziej korzystne.” – pisała wtedy w komunikacie Anna Podkowińska, CEO Everli Polska.

A może Wolt Plus? Zobacz jak działa subskrypcja na zakupy spożywcze

Szopi.pl/Everli: Działalność w Polsce i na świecie

Szopi.pl to polski start-up, stworzony przez Zbigniewa Płuciennika i Irenę Kaczor, który rozpoczął swoją działalność w 2016 roku. W tamtym momencie niewiele sieci spożywczych posiadało własne sklepy internetowe, a zakupy na dowóz nie były tak popularne jak dzisiaj. W 2019 roku firmę przejęła włoska korporacja Supermercanto24, która zmieniła nazwę platformy na Everli, co miało ułatwić rozwój w innych krajach.

Jeszcze kilka miesięcy temu platforma dowoziła zakupy w aż 41 miastach w Polsce. Oferowała też bardzo szeroki wybór sieci handlowych. Zakupy można było zamówić między innymi z sieci: Kaufland, Carrefour, Netto, Biedronka, Lidl, czy Auchan. Przez pewien czas firma działała też we Francji i w Czechach. Szybko jednak się z nich wycofała. Jak widać Polska wkrótce również podzieliła ich los. Teraz Everli będzie działać już tylko na rodzimym włoskim rynku.

Julia Walczak
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(0)