Eurocash z ponad dwukrotnie większym zyskiem. Wyniki napędzają Frisco.pl i Duży Ben


30.08.2023
Julia Walczak
0
ostatnia aktualizacja: 30.08.2023

Spis treści

  1. Wyniki finansowe Eurocash idą w górę
  2. Detal: słabnący popyt
  3. Dynamiczny rozwój kluczowych formatów
  4. Eurocash – co należy do spółki?

Grupa Eurocash pokazała wyniki finansowe za II kwartał 2023 roku. Łączne przychody spółki wyniosły prawie 16 mld zł. To o 11% więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Sukces jest w dużej mierze związany z ekspansją sklepu internetowego Frisco.pl i marketów alkoholowych Duży Ben.

– Strategia rozpisana na lata 2023-2025 przynosi oczekiwane efekty. Miniony kwartał był siódmym z rzędu, w którym Grupa Eurocash zanotowała wzrost sprzedaży i wyniku EBITDA, przy jednoczesnym budowaniu przepływów operacyjnych i mocnym zwiększeniu zysku netto. W drugim kwartale tego roku zysk netto Grupy Eurocash sięgnął blisko 51 mln zł, czyli ponad 2-krotnie więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku, kiedy wyniósł 19 mln zł – powiedział Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

Wyniki finansowe Eurocash idą w górę

Grupa Eurocash może pochwalić się coraz lepszymi wynikami finansowymi. Zysk netto spółki wzrósł niemalże o 165% rok do roku. Na plusie wychodzi również całe półrocze.

Skonsolidowana sprzedaż Grupy Eurocash w minionym kwartale sięgnęła niemal 8,4 mld zł, co oznacza wzrost o 7% r/r. W całym pierwszym półroczu łączna sprzedaż wyniosła prawie 16 mld zł.

Wybrane skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Eurocash, mat. prasowe

Przeczytaj też:

Fyrtel Market z ogromnym wzrostem przychodów

Detal: słabnący popyt

Wyniki Eurocash rosną, nawet mimo spadającej sprzedaży detalicznej w kategorii żywnościowych. Na spadki spółka reaguje intensywnymi działaniami promocyjnymi i wprowadzaniem ścisłej współpracy z franczyznobiorcami.

Mimo to widoczne jest spowolnienie wzrostu sprzedaży detalicznej, które jest spowodowane trudniejszym otoczeniem rynkowym. W drugim kwartale bieżącego roku sprzedaż tego segmentu nieznacznie przekroczyła 2 mld zł i była o 3% wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Dynamiczny rozwój kluczowych formatów

Sprzedaż segmentu Projekty w drugim kwartale 2023 roku wyniosła 222 mln zł. To 23% wzrost rok do roku. Grupa Eurocash podkreśla, że to efekt długofalowej strategii rozwoju kluczowych formatów.

Wzrost sprzedaży jest związany przede wszystkim z otwarciami kolejnych placówek sieci Duży Ben, a także rosnącym zainteresowaniem Polaków zakupami online.

Wzrost sprzedaży Frisco.pl

Frisco.pl jest największym supermarketem internetowym w Polsce i jednym z liderów polskiego rynku e-grocery. Promuje ideę szybkich i wygodnych zakupów online, coraz częściej stając się alternatywą dla tradycyjnych sklepów spożywczych.

Jaki supermarket internetowy wybrać? Sprawdź ranking!

Frisco, mat. prasowe

W drugim kwartale sprzedaż Frisco wyniosła 105mln złotych, co oznacza wzrost o niemalże 15% r/r. Wynikało to z napływu większej liczby aktywnych klientów (+5% r/r) i wyższej średniej wartości koszyka zakupowego (+10% r/r).

Duży Ben – kolejne otwarcia i wzrost sprzedaży

Drugim, po Frisco, kluczowym projektem Eurocash jest Duży Ben. To największy market alkoholowy w Polsce, który oferuje wybór ponad 1500 różnych trunków.

Duży Ben, mat. prasowe

Łączna sprzedaż sieci w drugim kwartale wzrosła do 98 mln, czyli aż o 43% względem analogicznego okresu 2022 roku. To głównie efekt otwarcia nowych placówek. Na koniec czerwca bieżącego roku sieć liczyła 371 sklepów. To o 66 lokali więcej niż pod koniec 2022 roku.

Oszczędzaj z kodami rabatowymi do Frisco.pl

Eurocash – co należy do spółki?

Grupa Eurocash jest największym Polskim dystrybutorem FMCG (produktów szybkozbywalnych) i organizatorem znanych sieci franczyznowych, agencyjnych oraz partnerskich.

Do Eurocash należą między innymi: Delikatesy Centrum, ABC, Groszek, Lewiatan, Gama czy Duży Ben. Grupa jest też właścicielem sklepu internetowego i jednego z liderów e-grocery w Polsce – Frisco.pl.

Julia Walczak
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(0)