
Eurocash z ponad dwukrotnie większym zyskiem. Wyniki napędzają Frisco.pl i Duży Ben
- Kategoria
- aktualności
Spis treści
Grupa Eurocash pokazała wyniki finansowe za II kwartał 2023 roku. Łączne przychody spółki wyniosły prawie 16 mld zł. To o 11% więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Sukces jest w dużej mierze związany z ekspansją sklepu internetowego Frisco.pl i marketów alkoholowych Duży Ben.
– Strategia rozpisana na lata 2023-2025 przynosi oczekiwane efekty. Miniony kwartał był siódmym z rzędu, w którym Grupa Eurocash zanotowała wzrost sprzedaży i wyniku EBITDA, przy jednoczesnym budowaniu przepływów operacyjnych i mocnym zwiększeniu zysku netto. W drugim kwartale tego roku zysk netto Grupy Eurocash sięgnął blisko 51 mln zł, czyli ponad 2-krotnie więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku, kiedy wyniósł 19 mln zł – powiedział Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.
Wyniki finansowe Eurocash idą w górę
Grupa Eurocash może pochwalić się coraz lepszymi wynikami finansowymi. Zysk netto spółki wzrósł niemalże o 165% rok do roku. Na plusie wychodzi również całe półrocze.
Skonsolidowana sprzedaż Grupy Eurocash w minionym kwartale sięgnęła niemal 8,4 mld zł, co oznacza wzrost o 7% r/r. W całym pierwszym półroczu łączna sprzedaż wyniosła prawie 16 mld zł.
Wybrane skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Eurocash, mat. prasowe
Przeczytaj też:
Fyrtel Market z ogromnym wzrostem przychodów
Detal: słabnący popyt
Wyniki Eurocash rosną, nawet mimo spadającej sprzedaży detalicznej w kategorii żywnościowych. Na spadki spółka reaguje intensywnymi działaniami promocyjnymi i wprowadzaniem ścisłej współpracy z franczyznobiorcami.
Mimo to widoczne jest spowolnienie wzrostu sprzedaży detalicznej, które jest spowodowane trudniejszym otoczeniem rynkowym. W drugim kwartale bieżącego roku sprzedaż tego segmentu nieznacznie przekroczyła 2 mld zł i była o 3% wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Dynamiczny rozwój kluczowych formatów
Sprzedaż segmentu Projekty w drugim kwartale 2023 roku wyniosła 222 mln zł. To 23% wzrost rok do roku. Grupa Eurocash podkreśla, że to efekt długofalowej strategii rozwoju kluczowych formatów.
Wzrost sprzedaży jest związany przede wszystkim z otwarciami kolejnych placówek sieci Duży Ben, a także rosnącym zainteresowaniem Polaków zakupami online.
Wzrost sprzedaży Frisco.pl
Frisco.pl jest największym supermarketem internetowym w Polsce i jednym z liderów polskiego rynku e-grocery. Promuje ideę szybkich i wygodnych zakupów online, coraz częściej stając się alternatywą dla tradycyjnych sklepów spożywczych.
Jaki supermarket internetowy wybrać? Sprawdź ranking!
Frisco, mat. prasowe
W drugim kwartale sprzedaż Frisco wyniosła 105mln złotych, co oznacza wzrost o niemalże 15% r/r. Wynikało to z napływu większej liczby aktywnych klientów (+5% r/r) i wyższej średniej wartości koszyka zakupowego (+10% r/r).
Duży Ben – kolejne otwarcia i wzrost sprzedaży
Drugim, po Frisco, kluczowym projektem Eurocash jest Duży Ben. To największy market alkoholowy w Polsce, który oferuje wybór ponad 1500 różnych trunków.
Duży Ben, mat. prasowe
Łączna sprzedaż sieci w drugim kwartale wzrosła do 98 mln, czyli aż o 43% względem analogicznego okresu 2022 roku. To głównie efekt otwarcia nowych placówek. Na koniec czerwca bieżącego roku sieć liczyła 371 sklepów. To o 66 lokali więcej niż pod koniec 2022 roku.
Oszczędzaj z kodami rabatowymi do Frisco.pl
Eurocash – co należy do spółki?
Grupa Eurocash jest największym Polskim dystrybutorem FMCG (produktów szybkozbywalnych) i organizatorem znanych sieci franczyznowych, agencyjnych oraz partnerskich.
Do Eurocash należą między innymi: Delikatesy Centrum, ABC, Groszek, Lewiatan, Gama czy Duży Ben. Grupa jest też właścicielem sklepu internetowego i jednego z liderów e-grocery w Polsce – Frisco.pl.
- Tagi
- FMCG
- wyniki finansowe

Dodaj komentarz