Allegro rozszerza współpracę z InPost. 2 tys. nowych punktów odbioru
- Kategoria
- aktualności
Spis treści
Allegro pogłębiło współpracę z InPostem. Klienci platformy będą mieli do dyspozycji 2 tys. nowych punktów odbioru tzw. PaczkoPunktów. Komunikat prasowy na ten temat pojawił się 5 dni po wprowadzeniu kontrowersyjnej zmiany w regulaminie Allegro Smart – podaje portal Wiadomości Handlowe.
Allegro i InPost: jeszcze wygodniejsze zakupy
Do tej pory klienci największej platformy marketplace w Polsce mieli dostęp do ponad 20 tysięcy urządzeń Paczkomat InPost. Od listopada dołączą do tego 2 tysiące PaczkoPunktów – stacjonarnych punktów odbioru, które oferują profesjonalną obsługę i jeszcze większą dostępność.
„Allegro, kontynuuje swoje starania, aby uczynić zakupy online jeszcze bardziej wygodnymi i dostępnymi. Współpracując z InPost, rozszerzamy możliwości dostawy i odbioru przesyłek, co przekłada się na wygodę i satysfakcję naszych klientów” – komentuje Artur Zbroja z Allegro.
Jak korzystać z Allegro Pay? Zobacz co możesz zyskać
InPost, LinkedIn
PaczkoPunkt: Co to jest?
Czym różni się PaczkoPunkt od Paczkomatu Inpost? Ten pierwszy to punkt odbioru i nadawania paczek, w którym obsługuje nas wykwalifikowany pracownik. W przypadku Paczkomatu klient musi poradzić sobie sam.
PaczkoPunkty oferują większą dostępność osobom, które chcą wygodnie odebrać lub nadać paczkę do Paczkomatu albo kurierem. Może to być bardzo pomocne np. w przypadku osób starszych, które nie najlepiej radzą sobie z nowoczesną technologią.
Allegro Mini Przesyłka. Jak działa ten sposób dostawy?
Zmiany w Allegro Smart!: Więcej opcji dostaw
Od 25 października funkcjonuje nowy regulamin Allegro Smart!, który nakłada na sprzedawców obowiązek oferowania więcej opcji dostaw. Chociaż dla kupujących to rozwiązanie jest korzystne, dla małych sprzedawców już niekoniecznie.
Teraz Smart! są tylko oferty, w których udostępnione są:
- co najmniej 3 metody dostawy do punktów odbioru lub automatów paczkowych z listy metod kwalifikujących, w tym Allegro One (Punkt, Box) lub Allegro One (Punkt, Box, Kurier) oraz
- co najmniej 2 metody dostawy do drzwi z listy metod kwalifikujących.
Nowy regulamin Smart!: Kontrowersje
Do tej pory, żeby zachować status Smart! sprzedawcy musieli oferować co najmniej jedną opcję dostawy „do drzwi” i dwie metody dostaw do punktu odbioru lub automatu paczkowego. Spora część z nich na zmianę w regulaminie zareagowała złością i niechęcią.
W komentarzach na forach dyskusyjnych możemy przeczytać, że jest to działanie na szkodę niewielkich sprzedawców. Oferowanie tak wielu opcji dostawy nie jest dla nich opłacalne i generuje dodatkowe zadania (np. rozwożenie paczek do punktów odbioru po całym mieście, zamiast w jedno miejsce). Dla osób, które wysyłają np. po kilka paczek dziennie, to może być naprawdę spore utrudnienie.
- Tagi
- Allegro
Dodaj komentarz