kontakt@topspozywcze.pl

Czy Polscy konsumenci ogłosili koniec pandemii koronawirusa?

Czy Polscy konsumenci ogłosili koniec pandemii koronawirusa?

sklep wnętrze sklepu spożywczego ze świeżymi pomidorami

Nie ma żadnych wątpliwości, że pandemia koronawirusa wywróciła nasze życie do góry nogami. Przez kilkanaście tygodni musieliśmy przestrzegać surowych obostrzeń, dotyczących nawet najbardziej prozaicznych czynności. Z domu mogliśmy wychodzić tylko w pilnych przypadkach, takich jak dotarcie do pracy, czy zrobienie zakupów spożywczych. Teraz, gdy restrykcje systematycznie znikają, powoli wracamy do życia sprzed wybuchu pandemii. Czy jednak znajduje to odbicie w naszych nawykach zakupowych?

 

Zakupy spożywcze online w trakcie pandemii

Polscy konsumenci już od dawna mieli wybór, czy zakupy spożywcze będą robić w sklepach stacjonarnych czy w supermarketach online. Oferta e-sklepów spożywczych systematycznie rosłą, a kurierzy z zakupami docierali do coraz to nowych miast. Z kolei liczba Polaków, która decydowała się na kupowanie artykułów spożywczych przez internet, również się powiększała (więcej na ten temat przeczytasz w artykule „Już prawie 15% Polaków robi zakupy spożywcze online”).

Jednak prawdziwy boom na zakupy spożywcze w sieci nastąpił, gdy okazało się, że koronawirus jest
w Polsce. Polscy konsumenci rzucili się do sklepów, robiąc ogromne zapasy na czas ewentualnej kwarantanny. I dotyczyło to zarówno sklepów stacjonarnych, jak i internetowych. Co jakiś czas mogliśmy zobaczyć w mediach społecznościowych zdjęcia z pustymi półkami. Natomiast w sklepach spożywczych online czas oczekiwania na dostawę wydłużył się nawet do tygodnia.

Po prostu w pierwszym okresie pandemii w Polsce, wszystkie sklepy przeżyły prawdziwe oblężenie. Jednak gdy tylko okazało się, że informacje o zamknięciu sklepów spożywczych na czas pandemii, okazała się plotką, a do tego nie ma zagrożenia, że w supermarketach po prostu zabranie towaru, nasza konsumpcja wyhamowała. Przyczyniły się do tego także limity klientów mogących naraz przebywać w sklepie.

Z badań wynika, że w szczycie obostrzeń liczba wizyt w dyskontach wyniosła zaledwie około
20% w porównaniu z lutym 2020. Jednak, gdy tylko restrykcje były luzowane, klienci wracali do sklepów stacjonarnych. W czerwcu liczba wizyt w sklepach spożywczych była już dużo większa i wyniosła 55% poziomu z lutego.

 

Czy Polacy pozostaną przy supermarketach online?

Choć wyraźnie widać, że Polacy zaczynają wracać do sklepów stacjonarnych, to dziś kupujemy nieco inaczej niż jeszcze kilka miesięcy temu. Po pierwsze, choć rzadziej chodzimy do sklepów, to przy jednej wizycie kupujemy i wydajemy więcej. Oznacza to, że zamiast kilku mniejszych wypadów na zakupy w tygodniu, wolimy postawić na większe zakupy raz na jakiś czas. Poza tym, częściej chodzimy na zakupy samotnie, zostawiając dzieci i partnera w domu.

Nie chcesz zarazić się koronawirusem w sklepie. Sprawdź, jak bezpiecznie zrobić zakupy podczas pandemii koronawirusa.  

Dodatkowo wyraźnie widać, że większość sklepów spożywczych zdała egzamin podczas pandemii. Niemalże nie było tygodnia, aby któryś z dyskontów, supermarketów czy sklepów convenience nie umożliwił swoim klientom zrobienia zakupów przez internet. Nawet, jeśli nie wszystkie sieci dostarczały zakupy spożywcze do domu, to i tak udostępniały zakupy w modelu click&collect lub korzystały z jeszcze innych rozwiązań (więcej informacji o sposobach dostawy zakupów spożywczych online znajdziesz
w tym artykule
).

Co jednak najważniejsze, wydaje się, że sporo osób, które zdecydowały się po raz pierwszy na zakupy spożywcze przez internet pod wpływem pandemii, przekonała się do tego sposobu kupowania artykułów spożywczych. Zwłaszcza że oferta supermarketów spożywczych jest coraz bogatsza, a i ceny nie odbiegają od tych w sklepach stacjonarnych. Jednak jeśli zależy nam na jeszcze niższych cenach, warto sięgnąć po Kody Rabatowe do najlepszych supermarketów online.  

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *