Frisco przechodzi pod skrzydła Grupy Eurocash


26.01.2020
Anna Piotrowska
1
ostatnia aktualizacja: 26.03.2023

Spis treści

  1. Eurocash zwiększa udziały we Frisco
  2. Czym jest supermarket online Frisco?
  3. Czym zajmuje się Grupa Eurocash?
  4. Przyszłość branży zakupów spożywczych przez internet w Polsce

W 2020 roku Eurocash zostanie 100% udziałowcem Frisco – lidera na polskim rynku e-grocery. Jest to wynikiem sprzedaży 56% akcji spółki Frisco S.A. na rzecz grupy Eurocach, która do tej pory posiadała już 44% udziałów w tej platformie do zakupów spożywczych online.

 

Eurocash zwiększa udziały we Frisco

Przejęcie 100% udziałów Frisco przez Grupę Eurocash nie powinno zaskakiwać. Eurocash już w 2014 roku uzyskał 44% udziałów tej spółki, co czyniło z niego strategicznego akcjonariusza Frisco. Natomiast pod koniec września 2019 roku Eurocash zwrócił się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania antymonopolowego. W jego wyniku została wydana zgoda na przejęcie przez Eurocash kontroli nad Frisco.

Oznacza to, że już wkrótce Grupa Eurocash stanie się 100% udziałowcem Frisco i docelowym inwestorem strategicznym. Pełne rozliczenie tej transakcji zostało zaplanowane na czerwiec 2020 roku.

 

Czym jest supermarket online Frisco?

Frisco S.A. to spółka, która znana jest przede wszystkim w branży e-grocery. W Polsce plasuje się na pozycji lidera zakupów spożywczych online. Frisco prowadzi supermarket internetowy (sprawdź kupony rabatowe Frisco), który przyjmuje zamówienia na artykuły spożywcze i dostarcza je do domów konsumentów lub pod inny wskazany przez nich adres. Warto dodać, że supermarket online Frisco jest najdłużej działającym tego rodzaju sklepem w Polsce.

⏩ Zobacz jak Frisco wypada na tle innych supermarketów online w naszym rankingu internetowych sklepów spożywczych ⏪

Za dynamiczny rozwój i budowę wartości Frisco odpowiadają przede wszystkim fundusze z Grupy MCI. Szacuje się, że zwrot z tej inwestycji, jaki uzyskał fundusz MCI TechVentures, wyniósł 22,5 proc. IRR oraz 2,7-krotność pierwotnej inwestycji (2,7x CoC), wynoszącej 43 mln zł.

Warto przypomnieć, że w 2019 roku Frisco otworzyło nowoczesny magazyn pod Warszawą. Dzięki niemu spółka będzie w stanie aż czterokrotnie zwiększyć skalę swojej działalności oraz poprawić jakość oferowanych przez siebie usług.

Już teraz mieszkańcy Warszawy i okolic mogą liczyć na dostawę zakupów spożywczych nawet tego samego dnia, a zamówienia mogą składać tradycyjnie, poprzez platformę internetową lub aplikację mobilną, a nawet głosowo, za pośrednictwem Asystenta Google.

 

Czym zajmuje się Grupa Eurocash?

Z kolei Grupa Eurocash to największa polska firma, która działa w sektorze hurtowej dystrybucji produktów żywnościowych. Poza tym Eurocash zajmuje się także wsparciem marketingowym, świadczonym na rzecz niezależnych przedsiębiorców, działających w branży detalicznej.

Eurocash wspiera wiele sieci franczyzowych i partnerskich, do których należy około 15 tys. niezależnych sklepów, działających pod sztandarami marek takich jak: abc, Delikatesy Centrum, Duży Ben, Euro Sklep, Gama, Groszek, czy Kontigo. Warto także podkreślić, że Grupa Eurocash inwestuje także w rozwój własnej sieci sklepów detalicznych.

 

Przyszłość branży zakupów spożywczych przez internet w Polsce

Patrząc na dotychczasowe ruchy Frisco, możemy spodziewać się dalszego rozwoju usług z zakresu zakupów spożywczych przez internet pod skrzydłami tej marki. Eurocash podkreśla, że przejęcie pozostałych 56% udziałów Frisco to kolejny z elementów strategii tej grupy, polegającej na wspieraniu niezależnego handlu w Polsce, dzięki rozwojowi nowatorskich formatów detalicznych i rozwiązań technologicznych.

Jak na razie z zakupów spożywczych online w pełnym wymiarze mogą korzystać przede wszystkim mieszkańcy dużych miast (w szczególności Warszawy, Krakowa, Wrocławia i Katowic). W mniejszych miejscowościach dowóz zakupów świeżych czy mrożonych jest jak na razie utrudniony ze względów logistycznych. Nie zmienia to jednak faktu, że coraz więcej Polaków woli robić zakupy spożywcze bez konieczności wychodzenia z domu, stania w korkach oraz w sklepowych kolejkach.

 

Źródła:

dlahandlu.pl

biznes.newseria.pl

 

Anna Piotrowska

Komentarze użytkowników

(1)

Klaudia

Nie wiedziałam o istnieniu sklepu frisco, bardzo dużo dowiaduje się dzięki waszym artykułom