LIDL kolejnym supermarketem ze sprzedażą przez internet?


01.11.2018
Anna Piotrowska
0
ostatnia aktualizacja: 01.11.2018

Spis treści

  1. LIDL nie zaprzecza
  2. Wiele poszlak świadczących o planach LIDLA
  3. Lepiej późno niż później

Wszystko wskazuje na to, że sieć dyskontów LIDL pracuje nad uruchomieniem platformy e-commerce w Polsce. Świadczą o tym prowadzone obecnie przez LIDL rekrutacje, rozpoczęcie współpracy z Inpost, a także fakt, iż sklep już jakiś czas temu umożliwił robienie zakupów przez internet w Czechach i w Niemczech.

LIDL-dostawa-online

Oszczędzanie czasu wszędzie gdzie to możliwe, to marzenie każdego zapracowanego i zagonionego człowieka. Aby wyjść naprzeciw tym marzeniom, coraz więcej sieci supermarketów umożliwia swoim klientom robienie zakupów przez internet. Do grona tych sklepów, najprawdopodobniej wkrótce dołączy także sieć dyskontów LIDL, która według informacji portalu Spider’s Web miałaby otworzyć sklep LIDL online już na przełomie 2019-2020 roku. Zatem, jak będzie przebiegać organizacja tego przedsięwzięcia?

LIDL nie zaprzecza

Jak donosi serwis wiadomoscihandlowe.pl przedstawiciele sklepu LIDL nie potwierdzają oficjalnie doniesień o starcie platformy internetowej, lecz również im nie zaprzeczają, co pozwala na pewne spekulacje. Przede wszystkim wiadome jest, że sieć sklepów prowadzi już sprzedaż online w krajach ościennych do Polski – w Czechach i Niemczech więc rozszerzenie działalności e-commerce właśnie o Polskę wydaje się naturalnym posunięciem. Można także sądzić, że oferta internetowa będzie dotyczyć początkowo produktów non-food, a nie zakupów spożywczych online. Dlatego też zapewne zakupy z dostawą generalnie nie będą obejmowały wcale produktów żywnościowych, a jedynie artykuły takie jak narzędzia, obuwie, odzież czy kosmetyki.

Wiele poszlak świadczących o planach LIDLA

Tym, co widocznie wskazuje na myśl o rozpoczęciu handlu internetowego, jest współpraca marki LIDL z In Postem. Pierwsze paczkomaty firmy In Post już stoją przy wybranych sklepach na terenie Polski. Może to sugerować głównie zamysł, że klienci sklepu LIDL będą mogli w łatwy i szybki sposób odebrać swoje zamówienie, na przykład w drodze z pracy. Dzięki informacjom Spider’s Web przypuszczać można, że aż 40 procent objętości paczkomatów będzie przeznaczona na zakupy klientów LIDLa.

O wcieleniu w życie pomysłu otwarcia sklepu internetowego świadczy również fakt przeprowadzania beta-testów e-sklepu, którego adres prawdopodobnie będzie zawierał frazę LIDL shop. Obecnie jednak strona jest zablokowana i nie można z niej korzystać. Co więcej, poza utworzeniem strony internetowej, LIDL rozpoczął rekrutacje na stanowiska związane ze sprzedażą e-commerce i obsługą klientów robiących zakupy online.

Lepiej późno niż później

Supermarket z dostawą nie jest czymś nowatorskim na polskim rynku, jednak urzeczywistnienie tego zamysłu przez markę LIDL na pewno ucieszyłby nie tylko osoby cierpiące na chroniczny brak czasu na robienie zakupów, ale przede wszystkim stałych klientów sieci, którzy z niecierpliwością czekają na nowe produkty, promocje i okazje, a nie zawsze uda im się zakupić pożądaną rzecz w sklepie stacjonarnym. To, czy wizja idei LIDL zakupy przez internet stanie się realna, okaże się w momencie ogłoszenia tego faktu przez sieć sklepów LIDL. Jedno jest pewne – przedstawiciele LIDLa doskonale zdają sobie sprawę, że nie mogą pozostać w tyle za konkurencją, która już od dawna prowadzi w Polsce sprzedaż przez internet. Skoro istnieje na rynku zapotrzebowanie to należy na nie odpowiedzieć. A im szybciej LIDL wejdzie w Polsce w rynek e-commerce, tym łatwiej będzie mu w przyszłości konkurować z kolejnymi graczami na tym rynku, których niewątpliwie będzie przybywać.

 

Źródło: Wiadomoscihandlowe .pl, Spidersweb

 

Anna Piotrowska