1000 godzin życia w kolejkach do sklepu. Nowa kampania Lisek.App


15.12.2023
Julia Walczak
1
ostatnia aktualizacja: 15.12.2023

Spis treści

  1. 1000 godzin życia w kolejce
  2. Świąteczna kampania Lisek.App
  3. Szybkie dostawy hitem okresu przedświątecznego?

Przeciętny mieszkaniec Polski poświęca w ciągu swojego życia aż około 1,014 godzin, stojąc w kolejkach podczas robienia zakupów. To wynik wspólnych szacunków Liska i chatu GPT. Posłużyły jako inspiracja do świątecznej kampanii. 

1000 godzin życia w kolejce

Polski lider q-commerce, Lisek.App, postanowił sprawdzić ile czasu w ciągu życia poświęcamy na stanie w kolejkach w trakcie zakupów. Szacunki bazują na danych statystycznych i założeniach dotyczących średniej długości życia w Polsce, częstotliwości robienia zakupów oraz przeciętnego czasu oczekiwania w kolejce.

Nie chcesz marnować życia w kolejce? Zamów zakupy z ekspresową dostawą!

Założono, że przeciętny Polak robi zakupy trzy razy w tygodniu, spędzając za każdym razem około 5 minut w kolejce. Ponieważ średnia długość życia w Polsce wynosi 78 lat, łączny czas spędzony w kolejkach w trakcie zakupów to około 60,840 minut. Oznacza to, że przeciętny Polak marnuje w ten sposób około 1,014 godzin życia. To ponad 42 dni!

Świąteczna kampania Lisek.App

Uzyskane dane posłużyły Liskowi do stworzenia świątecznej kampanii, w której zachęca do skorzystania z zakupów online. Firma przekonuje, że oszczędzony w ten sposób czas można poświęcić na bardziej wartościowe aktywności w gronie rodziny lub przyjaciół.

W pierwszym przedświątecznym spocie Lisek ratuje sympatyczną parę, Kasię i Tomka, przed długim staniem w kolejkach. Dzięki temu mogą wspólnie zajmować się przyjemniejszymi rzeczami! Cała kampania została przygotowana wewnętrznie przez zespół marketingowy Liska.

Zobacz jakie kody rabatowe do Liska czekają na Ciebie na TopSpozywcze!

Szybkie dostawy hitem okresu przedświątecznego?

Niedawno pisaliśmy o badaniu konsumenckim, przeprowadzonym przez internetowy supermarket delio, z którego wynikało, że Polacy kojarzą przedświąteczne zakupy z koszmarnymi tłumami i długimi kolejkami (więcej tutaj). Zakupy online stanowią w tym przypadku bardzo miłą odmianę, co w grudniowych kampaniach podkreśla coraz więcej firm e-grocery i z sektora food-delivery.

Czy Polacy zamawiają więcej w trakcie i przed świętami? Danymi podzieliła się też platforma logistyczna Stuart. Co drugi Amerykanin deklaruje, że zamierza skorzystać z zamówienia jedzenia na wynos lub z dostawą do domu. A jak jest w Polsce? W samym grudniu ubiegłego roku, kurierzy Stuart, przejechali w Polsce niemal 214 tys. kilometrów, czyli 5 razy więcej niż wynosi obwód Ziemi. Ilość zamówień napędzają między innymi wigilie firmowe i spontaniczne spotkania, dla których q-commerce jest prawdziwym ratunkiem.

Julia Walczak
Redaktorka i copywriterka. Pasjonatka kuchni wegetariańskiej i ekologii. Dla TopSpozywcze.pl goni za najświeższymi newsami z branży. Uwielbia pisać o zdrowym żywieniu, nowych technologiach i zrównoważonym rozwoju.

Komentarze użytkowników

(1)

Marek

A mnie nie trzeba zachęcać, bo korzystam. Szczególnie w święta.